Dit zijn de 5 beste samenwerkingstools
Als je samenwerkt, kom je tot betere resultaten. Zeker in je werkomgeving is het belangrijk dat je goede gereedschappen hebt om zo effectief mogelijk samen met anderen aan presentaties te werken of in groepen te communiceren. Wij hebben de vijf beste samenwerkingstools op een rij gezet.
Slack
Slack is waarschijnlijk de bekendste dienst om in teams te werken. Bedrijven gebruiken het om te kunnen communiceren met hun home-based werknemers en freelancers en zzp’ers kunnen met project-collega’s makkelijk bestanden uitwisselen en chatten met elkaar.
Slack is gratis als je het voor kleine teams gebruikt, geen twee-factor authenticatie nodig hebt en telefoon- en videogesprekken met meerdere mensen hoeft te voeren. Je kunt berichten sturen naar teamleden of berichten naar groepen sturen. Deze groepen kun je een hashtag meegeven. Wil je op iemand direct reageren in een groep, dan gebruik je een apenstaartje om iemand te taggen.
Je kunt bestanden uitwisselen met groepen of individuen en hebt met de gratis versie vijf gigabyte opslagruimte tot je beschikking. Bij de betaalde versies heb je uiteraard een stuk meer ruimte beschikbaar.
©PXimport
Asana
Asana lijkt veel op Slack en heeft ook een gratis versie die je kunt gebruiken voor teams tot vijftien leden. Je kunt projecten aanmaken en alle teamleden kunnen de status van verschillende stappen van een project meteen inzien.
In één oogopslag ziet iedereen hoe ver een bepaald project is, hoeveel taken er al zijn gedaan en hoeveel er nog openstaan. Je hoeft dus geen e-mails naar collega’s te sturen en vragen om een nieuwe versie van een verslag of document.
Teamleden kunnen berichten van anderen liken of op statusmeldingen reageren, zodat je vanuit Asana zelfs een online brainstormsessie kunt starten. De vormgeving is overzichtelijk en doordat iedereen zijn eigen slimme inbox heeft, krijg je werk sneller gedaan met Asana.