ID.nl logo
Review MG 4 Standard - De ideale instapper?
© Irwin Versteegh
Mobiliteit

Review MG 4 Standard - De ideale instapper?

De MG 4 Standard is het nieuwe elektrische instapmodel van MG. Met een zeer scherpe vanafprijs van 32.295 euro en een actieradius van 350 km is de MG 4 de ideale showroomtrekker. Wij reden 1000 kilometer met de elektrische hatchback om te bepalen of MG de concurrentie serieus kan bedreigen. In onze uitgebreide review lees je over de uitrusting, snellaadmogelijkheden, rijgedrag en meer.

Watch on YouTube

Het kan als autojournalist soms lastig zijn om een bepaalde uitvoering van een auto aan de tand te voelen. En nee, dan hebben we het niet over een blauwe auto met een wit lederen interieur, maar bijvoorbeeld over het absolute instappertje. Het zogenaamde showroomlokkertje. De auto waarmee de prijslijst begint en in potentie dus de voordeligste keuze.

Dat is dan ook de reden waarom InstaAutoVlog al geruime tijd lobbyde voor een testperiode met de MG 4 Standard. De auto waarmee het mogelijk moet zijn om voor 32.295 euro in een volledig elektrische auto te stappen die bovendien een range van dik 350 km heeft. Na lang aandringen is het dan toch gelukt. Aan de hand van 1000 testkilometers vertellen we je er alles over.

©Irwin Versteegh

Chinees met Britse roots

Met de MG 4 heeft het van origine Britse maar nu Chinese merk een regelrechte concurrent in handen voor auto’s als de Volkswagen iD.3 en recent nog de BYD Dolphin. Een auto die in het hart van het C-segment opereert. Andere spelers in deze klasse zijn de Peugeot e308 en de Opel Astra Electric. Het op voorhand al grote nadeel van bijna alle opponenten? De prijs, want alleen de BYD Dolphin is prijstechnisch een concurrent. De Volkswagen, maar ook zeker de Peugeot en Opel zijn in basis al minstens 10.000 euro duurder. 

En dat terwijl de MG 4 in Standard-uitvoering verre van karig is uitgevoerd. Zo rolt de 4 standaard op 16-inch lichtmetalen wielen, zien we duurzame ledkoplampen en dito dagrijverlichting, en ook aan de achterkant wordt deze techniek toegepast. De 3.500 euro duurdere Comfort onderscheidt zich met 17-inch lichtmetalen wielen, een Active Grille Shutter (actieve luchtinlaten in het onderste gedeelte van de voorbumper) en privacy glass vanaf de B-stijl.

Ook het interieur van de Standard is nagenoeg compleet, want het enige dat de Comfort-uitvoering als extra biedt, is een met micro-leder bekleed stuurwiel en spiegels in de zonneklep. Voor de rest zijn de auto's identiek. Zo betreed je de auto middels een keyless entry&go-systeem en zien we een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel. Ook zien we een MG iSMART Lite-multimediasysteem met Apple Carplay en Android Auto, een DAB+-tuner en bluetooth. Navigatie ontbreekt en ook app-connectiviteit is niet aan de orde. Het ‘smart’-gedeelte ontbreekt namelijk. Daarnaast is elke MG 4 voorzien van klimaatregeling en zijn er drie usb-aansluitingen aanwezig.

©Irwin Versteegh

Plat skateboard 

Dankzij het innovatieve platform waarop de MG 4 is gebouwd, zien we een ruim en praktisch interieur. We hebben immers te maken met een soort plat skateboard dat dankzij de vlakke vloer vijf riante zitplaatsen en extra veel been- en voetenruimte biedt. Daarnaast is er ruimte voor een groot opbergvak met een afdekrolhoes en grote portiervakken voor het opbergen van spulletjes. Handig is ook het netje dat MG onder de middenarmsteun heeft gemonteerd; dat blijkt al snel de ideale plek voor je laadpas.

Prettig is de extra verdieping waarop de versnellingsselector huist, evenals een opbergplaats voor je smartphone. Dankzij een inkeping in de rubber coating kun je die daar prima laten liggen, zelfs als-ie is aangesloten op een usb-aansluiting daaronder. Het draadje is dan keurig weggewerkt. 

De standaard met stof beklede stoelen zitten comfortabel, zijn goed gevormd en beschikken over een verrassend lang zitvlak. De bestuurdersstoel is standaard in hoogte verstelbaar en het enige dat ontbreekt, is een lendesteun (maar dat geldt voor de volledige line-up van de MG 4). Desondanks is een fijne zitpositie dankzij de middenarmsteun en de uitstekende verstelbaarheid van het stuurwiel (axiaal en verticaal) snel gevonden. Een digitaal instrumentarium voor je neus verschaft je ook hier alle informatie over de auto en je bedient de boordcomputer en mogelijkheden dan ook via de rechter joystick op het stuurwiel.

©Irwin Versteegh

Ruim zat 

Achter in de MG 4 gaat het er ook comfortabel aan toe. De 4 is prima geschikt om met vier personen op pad te gaan, en incidenteel ook zeker met vijf. Wel is het comfort achterin magertjes. Zo ontbreekt het er aan ventilatieroosters en zowel de Standard- als de Comfort-uitvoering heeft geen opbergnetjes achter de voorstoelen. Wel is er een usb-aansluiting om een telefoon op te laden.

Kijken we in de kofferruimte, dan scoort de 4 punten met standaard 363 liter inhoud. Dat is vergelijkbaar met de iD.3 en net iets meer dan de Dolphin. Standaard is de achterbankleuning neerklapbaar in een verhouding van 60-40. Op die manier ontstaat er een maximale inhoud van 1177 liter. 

©Irwin Versteegh

Semi-milieuvriendelijke accu 

De Standard-uitvoering beschikt over een 51kWh-accupakket. Dat is een LFP-batterij die dus geen gebruikmaakt van zeldzame grondstoffen als kobalt, en daardoor minder belastend is voor het milieu. Met dit standaard vloeistofgekoelde én -verwarmde pakket weet de MG 4 volgens de WLTP-testmethode 350 km op een volle acculading af te leggen.

Tegelijkertijd is de 4 uitgerust met een behoorlijk potente krachtbron die 170 pk en 250 Nm koppel levert. Het instappertje sprint daarmee in slechts 7,7 seconden naar de 100 km/u, terwijl de topsnelheid is begrensd op 160 km/u. Of het nu om een stoplichtsprintje of een inhaalmanoeuvre op de snelweg gaat, het vermogen is altijd adequaat en wordt bovendien mooi geleidelijk op de achterwielen losgelaten.

Is de batterij leeg, dan gaat het opladen via een 1-fase-boordlader met maximaal 6,6 kW, maar in de praktijk betekent dat al snel een halvering doordat we in Nederland vooral 11kW-laadpalen hebben. Dan blijft er een praktisch laadvermogen van 3,7 kW over. Dat betekent een laadtijd van zo'n 15 uur van 0 naar 100 procent. Een voordeel van deze accutechnologie (LFP) is dat je in principe altijd tot 100 procent mag opladen.

©Irwin Versteegh

Snelle jongen

Snelladen kan de MG 4 ook. En dat gaat met maximaal 88 kW zelfs best vlot. Dat betekent opladen van 10 tot 80 procent in 37 minuten, en dat is keurig voor een auto in deze prijsklasse. Gedurende de testperiode presteerde hij ook netjes op dit vlak, zeker gezien de winterse temperaturen. Iets dat ongetwijfeld verband houdt met de batterijverwarming die je middels het touchscreen kunt in- of uitschakelen. Een slimme zet van MG om ook deze instapper te voorzien van een functie die vooralsnog bij tal van andere EV’s ontbreekt. 

Wat betreft verbruik communiceert MG zelf een gemiddelde van 17 kWh/100 km. Een vrij realistische waarde zo blijkt, want gedurende de 1000 testkilometers schommelden we continu rond de 18. Dat zorgde voor een gemiddeld rijbereik van 280 km op een volle acculading. Rijd je veel kilometers en wellicht ook wat harder dan de overdag geldende 100 km/u in Nederland, houd dan rekening met een verbruik dat kan oplopen naar gemiddeld 20 kWh/100 km. Niet bijster zuinig, maar gezien de fabrieksopgave van 17 nog steeds een redelijke score.

©Irwin Versteegh

Ook voor enthousiaste bestuurders 

Waar je ook op dient te letten, is je rijstijl – en dan niet alleen wat betreft de rechtervoet. De MG 4 houdt namelijk wel van een stevig potje sturen. De combinatie van een stijf platform, achterwielaandrijving en een mooie balans kan behoorlijk uitnodigend zijn. Ook de vrij directe stuurinstallatie draagt hier aan bij. De MG 4 is echt een auto die zelfs de meest enthousiaste bestuurder weet te entertainen. Oké, het stuurgevoel kan uiteindelijk wat tekortschieten, evenals de precisie in de besturing, maar welke andere auto ken jij die voor dit bedrag achterwielaandrijving en een stijf platform biedt? 

Vergelijken we 'm met de Volkswagen iD.3, dan lijkt MG in dit geval de ervaren fabrikant. Zo heeft de MG 4 een betere rechtuitstabiliteit en voelt-ie op hogere snelheden stabieler aan. Daarnaast is de balans beter op orde, en ook dat draagt bij aan een beter totaalpakket. Op slecht wegdek merk je dat zijn wat sportievere inborst ervoor zorgt dat de 4 soms wat onrustig kan worden, maar het blijft gelukkig binnen de grenzen. Dat sluit dan ook aan bij het complete plaatje. 

©Irwin Versteegh

Wij zijn overtuigd

De MG 4 weet dus ook als absolute instapper en showroomtrekker te overtuigen. De basis van de auto is simpelweg dik in orde en het geboden aantal kilowatturen is uiterst bruikbaar. Wat beter zou kunnen, is de 1-fase-boordlader, maar de prijs en daardoor de bereikbaarheid van de auto maakt veel goed. Voor de rest zijn het slechts details. Zo werkt de klimaatregeling niet bijster goed (je moet de temperatuur blijven verhogen) en ook de veiligheidssystemen die elke keer opnieuw zijn ingeschakeld kunnen beter. 

Maar één ding staat vast: samen met de BYD Dolphin is de MG 4 momenteel een van de interessantste elektrische auto’s op de markt. Hij is goed gebouwd, rijdt goed en biedt gezien z’n prijs een prima accucapaciteit, oplaadmogelijkheden en opties. Daarnaast geeft MG je zeven jaar garantie met een maximum van 150.000 km, en ook dat wekt vertrouwen. Een Volkswagen iD.3 mag dan net iets geavanceerder zijn wat betreft de navigatiesoftware en semi-autonome systemen, maar die auto is al snel 10.000 euro duurder.

Vraag een offerte aan voor laadpalen:

▼ Volgende artikel
Review Dreame L50 Pro Ultra – De concurrentie voorbij
© Wesley Akkerman
Huis

Review Dreame L50 Pro Ultra – De concurrentie voorbij

Je kunt er haast vergif op innemen: zodra er een X-model van Dreame op de markt verschijnt, komt er enkele maanden later een L-variant. Deze Dreame L50 Pro Ultra is daar het meest recente bewijs van.

Fantastisch
Conclusie

De L50 maakt eigenlijk net zo goed schoon als zijn duurdere zus en beschikt daarnaast over hetzelfde intrekbare LiDAR-systeem voor de lagere kasten. 1000 of 1300 euro is geen laag bedrag, maar voor dit geld zijn er simpelweg geen betere alternatieven beschikbaar.

Plus- en minpunten
  • Intrekbare camera
  • 19.500 Pa aan zuigkracht
  • Stiller dan ooit
  • Navigeert heel goed
  • Goed vergelijkbaar met X50 Ultra
  • Schoonmaakprestaties
  • Objectherkenning íets minder
  • Heeft meer moeite met drempels dan de X50

Op het moment van schrijven biedt de fabrikant de Dreame L50 Pro Ultra aan met een korting van maar liefst 300 euro. Daarmee betaal je 1000 euro voor een premium robotstofzuiger die aanzienlijk meer te bieden heeft dan je wellicht gewend bent. In de basis is dit een iets aangepaste versie van de Dreame X50 Ultra. De verschillen zitten vooral in het ontbreken van het ProLeap-systeem (waarmee de X50 over hoge drempels kan rijden), in het aantal meegeleverde accessoires en in enkele technische details die je in de praktijk nauwelijks zult merken.

Zo is de zuigkracht iets lager (19.500 in plaats van 20.000 Pa), en verwarmt het basisstation de afneembare dweilpads tot 75 graden in plaats van 80. En hoewel de X50 Ultra obstakels aankan tot 6 centimeter hoog, weet ook de L50 Pro Ultra zich prima te redden met drempels van 2,2 tot 4 centimeter. Dat is niet iets om zomaar overheen te stappen – pun intended. In Nederlandse woningen zijn drempels doorgaans tussen de 1 en 5 centimeter hoog, dus in de meeste gevallen is dit geen enkel probleem.

©Wesley Akkerman

De afweging maken

Over die accessoires gesproken: dat kan wel degelijk een verschil maken. Dreame levert de X50 Ultra met een royaal pakket aan extra’s, waaronder extra borstels, dweilpads, schoonmaakmiddel, filters en stofzakken. Bij de L50 moet je het doen met slechts één set dweilpads, en dat kan onhandig zijn als je ze tussendoor wilt schoonmaken of laten drogen. Je hebt dan namelijk geen reservepaar achter de hand voor een volgende schoonmaakbeurt. Geen ramp, maar toch iets om rekening mee te houden.

Dat past overigens helemaal bij wat Dreame met de L-serie wil neerzetten. Waar de X-serie zich richt op innovatie en nieuwe functies – soms ongeacht de prijs – draait het bij de L-reeks vooral om een scherpe prijs-kwaliteitverhouding. L-modellen krijgen veel van de functies die X-gebruikers waarderen, maar leveren hier en daar wat in. De vraag is vooral of je die verschillen als gebruiker echt mist. Met de bovenstaande vergelijking hopen we je te helpen die afweging te maken. De prijs spreekt in elk geval in het voordeel van de L50.

©Wesley Akkerman

Intrekbaar LiDAR-systeem

De verschillen tussen de X50 en L50 zijn relatief klein. Maar zodra je de voorganger erbij pakt – de L40 – ontstaat er een heel ander beeld. De L-serie heeft namelijk een flinke stap vooruit gezet. Zo maakt de dubbele borstel onderop korte metten met (lange) haren en is de zuigkracht fors toegenomen: van 11.000 naar maar liefst 19.500 Pa. Ook is het stofreservoir een kwart groter geworden (395 tegenover 300 milliliter) en herkent het camerasysteem aanzienlijk meer objecten die de robot kan ontwijken. Er zijn nog wat kleinere verbeteringen, maar die hebben weinig invloed op de dagelijkse ervaring.

Wat betekent ‘Pa’ bij zuigkracht? De afkorting ‘Pa’ staat voor pascal, een eenheid van druk. Bij robotstofzuigers geeft dat aan hoeveel zuigkracht het apparaat kan uitoefenen. Hoe hoger het aantal pascal, hoe krachtiger de stofzuiger vuil en stof uit kieren, tapijten en andere oppervlakken kan trekken. Ter vergelijking: een zuigkracht van 11.000 Pa is al behoorlijk krachtig voor een robotstofzuiger, maar 19.500 Pa betekent een flinke sprong vooruit. In de praktijk merk je dat vooral bij het opzuigen van zwaarder vuil (zoals kattenbakkorrels of kruimels), het grondig reinigen van tapijten en het beter schoonmaken langs plinten en randen. Zeker voor huishoudens met huisdieren of kinderen kan die extra power een groot verschil maken.

Het grootste en meest praktische verschil tussen de Dreame L50 Pro Ultra en de L40 Ultra zit 'm in het camerasysteem. De L50 heeft namelijk hetzelfde intrekbare LiDAR-systeem als de X50 Ultra. Bij veel robotstofzuigers zit bovenop een vaste toren die soms in de weg zit bij lage meubels. Bij de L50 kan die toren zichzelf intrekken en verdwijnt hij volledig in de behuizing, waardoor de robot wél onder lage kasten past. En dat zonder in te leveren op navigatievermogen, want ook met dit systeem weet de L50 prima zijn weg te vinden.

©Wesley Akkerman

De oude, vertrouwde ervaring

De Dreame L50 Pro Ultra biedt verder de vertrouwde ervaring die we van de fabrikant gewend zijn. Vooral het eindresultaat na een schoonmaakronde stemt tevreden: het huis oogt écht schoon. Natuurlijk zijn er altijd plekjes die wat lastiger bereikbaar zijn, maar over het algemeen weet de robot zich prima te manoeuvreren rond obstakels zoals stoelpoten. Dankzij de naar buiten draaiende zijborstel én een van de twee dweilpads kan de robot bovendien een breder oppervlak reinigen dan veel concurrerende modellen.

Ook de objectherkenning is van hoog niveau. De L50 Pro Ultra ontwijkt de meeste obstakels op de vloer zonder moeite. Alleen met plattere objecten, zoals kabels of klein speelgoed (denk aan LEGO) heeft hij soms nog wat moeite. Hij zuigt ze meestal niet op, maar kan ze wel aanraken of iets verschuiven. De X50 doet dat nét iets beter, maar het verschil is niet groot genoeg om de L50 op dit punt echt te bekritiseren. Voor optimale resultaten kun je kleine losse spullen het best even van de grond halen voordat de robot aan de slag gaat.

©Wesley Akkerman

Weinig herrie

Er zijn trouwens nog twee punten waarop de Dreame L50 Pro Ultra niet onderdoet voor de X50 Ultra. Het geluidsniveau is om te beginnen verrassend laag. Natuurlijk hoor je dat er een stofzuiger aan het werk is, maar vergeleken met concurrenten in dit segment – en zelfs daarboven – blijft het geluid aangenaam binnen de perken. Op de hoogste stand tikt hij net geen 70 dB aan, wat goed te doen is. Daardoor kun je de L50 gerust aanzetten terwijl je thuis bent en bijvoorbeeld wat in huis rommelt of een verjaardag voorbereidt. Je bepaalt zelf wanneer hij aan de slag gaat.

Ook qua besturing doet de L50 Pro Ultra niet onder voor zijn duurdere broer. Dreame gebruikt namelijk dezelfde app, met exact dezelfde functies als bij de X50. Tijdens het testen merkten we geen enkel verschil in gebruik. Beide modellen bieden dezelfde schoonmaakopties: je stelt eenvoudig in hoeveel water er wordt gebruikt, hoe groot de draaicirkel moet zijn bij het keren en welke schoonmaakstand je kiest (alleen zuigen, alleen dweilen of beide). De robot herkent automatisch tapijt, en dankzij het slimme basisstation heb je nauwelijks omkijken naar onderhoud: de opvangbak wordt automatisch geleegd en het waterreservoir blijft netjes gevuld.

©Wesley Akkerman

Dreame L50 Pro Ultra kopen?

Wat de L-serie van Dreame zo interessant maakt, is de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. De fabrikant brengt regelmatig een bijzonder competitief model op de markt – zo goed zelfs, dat het rechtstreeks concurreert met zijn eigen duurdere broer. Dat klinkt misschien als een luxeprobleem, maar in de praktijk maakt het de keuze juist een stuk eenvoudiger. In dit geval draait het om het ProLeap-systeem: wil je een robot die moeiteloos over vrijwel elke drempel in huis rijdt? Dan is de X50 het model dat je zoekt!

Ben je echter op zoek naar een premium robotstofzuiger die bijna alle functies van het topmodel overneemt, die iets lagere drempels weet te slechten en vind je het geen probleem om optionele accessoires eventueel los aan te schaffen? Dan is de L50 Pro Ultra de slimmere keuze. Hij maakt net zo goed schoon als de X50, beschikt over hetzelfde handige intrekbare LiDAR-systeem en biedt nagenoeg dezelfde gebruikerservaring. Een prijskaartje van 1000 of 1300 euro is hoe dan ook stevig, maar voor dit geld zijn er simpelweg geen betere alternatieven op de markt.

▼ Volgende artikel
Waar voor je geld: 5 airfryers met bijzondere functies
© Grandbrothers - stock.adobe.com
Huis

Waar voor je geld: 5 airfryers met bijzondere functies

Bij ID.nl zijn we gek op producten waar je niet de hoofdprijs voor betaalt. Een paar keer per week speuren we daarom binnen een bepaald thema naar zulke deals. Zin in een lekkere maaltijd, maar niet in een vette hap? Dan is een airfryer wellicht iets voor je. De redactie van ID.nl zocht er vijf uit, die bovendien van bijzondere functies zijn voorzien.

Aan een airfryer kun je niets meer verbeteren, horen we je denken. Toch is dat niet zo, want hoewel deze handige apparaten al in menig keuken te vinden zijn, wordt er nog veel doorontwikkeld. Daarom valt de keuze dit keer op airfryers met bijzondere functies die je niet direct op iedere airfryer tegen komt.

Tefal EY905D Easy Fry & Grill Dual 8.3L XXL

Deze Tefal-airfryer heeft twee gescheiden kookzones waarmee je verschillende gerechten tegelijkertijd kunt klaarmaken. Beide zones kunnen apart worden ingesteld qua temperatuur en tijd. Hierdoor kun je gerechten bereiden die niet dezelfde bereidingstijd nodig hebben, maar wel op hetzelfde moment klaar moeten zijn, bijvoorbeeld kip en friet. De inhoud van 8,3 liter is ruim genoeg voor huishoudens van 3 tot 5 personen.

De bediening van deze airfryer is digitaal, met knoppen en een overzichtelijk scherm. Het apparaat heeft verder een timer, instelbare temperatuur tot 200 graden en antiaanbaklaag. Er zijn geen geavanceerde voorgeprogrammeerde standen, maar de basisfuncties zijn voldoende voor alledaags gebruik. De manden zijn uitneembaar en kunnen met de hand of in de vaatwasser worden schoongemaakt. Met de Tefal-app vind je handige gerechten voor deze airfryer.

Inventum GF1200HLD

Dit model van Inventum combineert de functies van een airfryer en heteluchtoven. Het apparaat heeft een inhoud van 12 liter en beschikt over een roterende mand, waarmee je bijvoorbeeld friet automatisch kunt laten draaien voor een gelijkmatig resultaat. Daarnaast zijn ook een grillrek, bakplaat en draaispit meegeleverd, zodat je verschillende bereidingswijzen kunt toepassen. De temperatuur is instelbaar tot 200 graden en de timer tot 90 minuten.

LEES OOK: Airfryer met één of twee lades? Zo kies je slim

De bediening bestaat uit fysieke knoppen met een klein digitaal display. Gebruikers geven aan dat de prestaties stabiel zijn, en dat vooral de draaimand goed werkt bij snacks en aardappelproducten. Er is geen stoomfunctie of slimme aansturing. De buiten- en onderkant worden tijdens gebruik warm, dus plaatsing op een hittebestendig oppervlak is aanbevolen.

Ninja Foodi SP101EU

De Ninja Foodi SP101EU is opvallend in die zin dat het eruit ziet en werkt als een oven, maar toch airfryer-functionaliteit heeft. Het heeft dan ook acht functies: heteluchtfrituren, bakken, braden, grillen, drogen, roosteren, warmhouden en een aparte bagelstand. De oven heeft een vermogen van 2400 watt en verwarmt snel op, met een opwarmtijd van ongeveer 60 seconden. Door de combinatie van zes infrarood verwarmingselementen en luchtcirculatie wordt voedsel gelijkmatig bereid. De temperatuur en bereidingswijze worden digitaal ingesteld via een bedieningspaneel.

Bij de oven worden standaard een bakplaat, een heteluchtfrituurmand en een rooster geleverd. Het apparaat is geschikt voor verschillende soorten gerechten, van ovenschotels tot broodjes en gegrilde groenten. Dankzij het ontwerp en de functies kan de oven ook worden gebruikt als alternatief voor een traditionele heteluchtoven.

Ninja Foodi Dual Zone AF400EUWH

De Ninja Foodi AF400EU beschikt over twee aparte manden van elk 4,75 liter. Dit maakt het mogelijk om twee gerechten tegelijk te bereiden, met verschillende instellingen qua tijd en temperatuur. De zogenaamde 'Match Cook'- en 'Sync Finish'-functies zorgen ervoor dat je gerechten op hetzelfde moment klaar zijn, zelfs als deze andere bereidingstijden hebben. De bediening is volledig digitaal, met zes automatische kookprogramma’s zoals max crisp, air fry, roast en bake.

LEES OOK: Dit zijn de meestgemaakte fouten met airfryers (en zo voormijd je ze)

Je kunt de temperatuur instellen vanaf 40 tot 240 graden Celsius en het maximum vermogen is 2470 Watt. De binnenmanden zijn voorzien van een keramische antiaanbaklaag en kunnen in de vaatwasser. Het apparaat is relatief groot, dus dat is wel iets om rekening mee te houden als de ruimte in je keuken beperkt is. Gebruikers van de AF400EUWH waarderen de stille werking en de mogelijkheid om flexibel te koken zonder tussendoor schoon te maken of het apparaat opnieuw in te stellen.

Princess 1.182068.01.001

Met de Princess 1.182068.01.001 Double Basket Airfryer kun je twee gerechten tegelijk bereiden, dankzij de dubbele mand. Het apparaat staat los op het aanrecht en heeft een zwart ontwerp dat in de meeste keukens past . Je bedient het eenvoudig via het LED-display en de touchknoppen. Er zijn acht programma’s, een timer en je kunt de temperatuur zelf instellen tot 220 °C. De totale inhoud is 8 liter, genoeg voor ongeveer zes porties.

Tijdens het gebruik blijven de handvatten koel, en bij oververhitting schakelt het apparaat zichzelf automatisch uit. De losse onderdelen – inclusief de binnenbakken – mogen gewoon in de vaatwasser. Met een vermogen van 2400 watt warmt de airfryer snel op en bereid je je eten gelijkmatig. Of je nu frietjes bakt of kip grilt, deze airfryer maakt het eenvoudig zonder veel gedoe.