ID.nl logo
Dyson OnTrac - Koptelefoon van wereldklasse
Huis

Dyson OnTrac - Koptelefoon van wereldklasse

Een koptelefoon koop je niet zomaar: er zijn veel facetten waar je op moet letten. De accuduur moet lang genoeg zijn, de geluidskwaliteit hoog, je hebt goede noise cancelling nodig, en dan moet hij ook nog eens lekker zitten én er goed uitzien. Gelukkig hoef je niet te kiezen tussen die features: de Dyson OnTrac koptelefoon biedt het allemaal. We kijken wat de Dyson OnTrac allemaal kan, en waarom het een van de meest complete koptelefoons van dit moment is.

Partnerbijdrage - in samenwerking met Dyson

Ontwerp en stijl

De klasse van de Dyson OnTrac begint al bij het ontwerp. De oorkussens zijn gemaakt van zijdezacht microvezel. Zo kun je hem de hele dag dragen, zonder dat hij vervelend gaan zitten. De gelijkmatige verdeling van het gewicht maakt dat de koptelefoon altijd goed op je hoofd blijft zitten. Zelfs aan de klemkracht is gedacht: die is perfect geoptimaliseerd, zodat de koptelefoon geschikt is voor iedere hoofdvorm. Hij is getest op verschillende hoofdmaten, zodat hij altijd goed en comfortabel zit.

©Dyson

Dat is allemaal mogelijk door de unieke plaatsing van de accu. Die zit namelijk niet in de oorschelpen, zoals bij verreweg de meeste koptelefoons het geval is, maar is in de hoofdband geplaatst. Daardoor wordt het gewicht veel beter verdeeld over je hoofd, en krijg je geen last van je oren, ook niet na langdurig gebruik.

Als je stijl belangrijk vindt, ben je bij de Dyson OnTrac ook aan het juiste adres. Je kunt namelijk kiezen tussen verschillende oorkussens en buitenkappen in meerdere kleuren en afwerkingen. Zo kun je altijd je eigen stijl kiezen en je koptelefoon personaliseren. Er zijn in totaal honderden combinaties mogelijk, dus er is voor ieder wat wils.

Noise cancelling

Op het gebied van noise cancelling is geen enkele concessie gedaan. Een betere ruisonderdrukking ga je simpelweg nergens vinden. Waar je ook bent, wat er ook om je heen gebeurt, je kunt je altijd perfect focussen op je muziek of podcast. Geluiden tot wel 40 decibel worden opgevangen en omgezet, zodat je ze niet meer hoort.

Dat gebeurt met maar liefst acht microfoons in de oorkussens. Die sturen het perfecte tegengeluid je oren in, zodat je de herrie buiten niet meer kunt horen. Maar liefst 380.000 keer per seconde worden geluiden van buitenaf opgevangen en geanalyseerd. Door de actieve noise cancelling hoef je geen enkele klank te missen, of je nu in de trein zit, door de stad loopt, of wilt focussen op je muziek in een drukke koffiebar.

Bovendien kun je kiezen tussen drie instellingen voor de noise cancelling. Maximum noise cancelling gooit alle registers open, zodat je bijna niets meer van je omgeving hoort. De Awareness-modus zorgt ervoor dat je geluiden buitenaf juist extra goed kunt horen - handig voor als je je in het verkeer begeeft, of als je een gesprek wilt voeren. Met de noise cancelling uitgeschakeld, geniet je op de reguliere manier van je audio of video.

Geluid

Dat alles heeft natuurlijk weinig nut als het geluid uit de koptelefoon zelf niet goed is, maar ook daar hoef je je bij de Dyson OnTrac geen zorgen over te maken. Een lage bas of een hoge toon, de OnTrac draait zijn hand nergens voor om. Het volledige audiogebied wordt perfect je oren in gestuurd.

Dat komt voor een groot deel door de speakers die in de koptelefoon zijn gebouwd. Die is in een hoek van precies 13 graden richting je oren gericht. Daardoor komt het geluid perfect binnen, en kun je genieten van je muziek of podcast, precies zoals die bedoeld is.

De beweegbare ophanging van de oorkussens zorgt ervoor dat de kussens perfect om je oren passen: het maakt niet uit je of grote of kleine oren hebt, en ook de vorm van je hoofd speelt geen enkele rol.

Slimme driver

De driver die het geluid uiteindelijk produceert, is een van de slimste in bestaande koptelefoons. De driver stuurt het membraan waarmee de geluidsgolven worden geproduceerd 20.000 keer per seconde aan. Een ingebouwde versterker geeft het geluid nog een extra punch, en dat alles wordt gedaan met zo min mogelijk vervorming.

En je hoeft ook niet bang te zijn dat je per ongeluk je gehoor beschadigt. De koptelefoon controleert realtime het geluid, zowel in je oor als je om je heen. Komt het geluid boven een bepaald niveau, dan krijg je meteen een melding in de Dyson-app, zodat je het geluid wat zachter kunt zetten.

Daarnaast is het audiobereik ook nog eens breder dan bij veel andere koptelefoons: tussen de 6 Hz en 21 kHz. Dat betekent dat je zowel hoge tonen als een lage bas kraakhelder kunt horen. Via de app kun je de instellingen ook nog eens aanpassen naar je eigen smaak.

Ontdek de Dyson Ontrac

op Kieskeurig.nl

Accu en opladen

Niets vervelender dan een lege batterij als je net in de trein zit voor de komende uren. Met de accu en de oplaadtechnieken in de Dyson OnTrac heb je daar nooit meer last van. De accu zelf gaat al ontzettend lang mee: tot wel 55 uur zonder op te laden, zelfs met noise cancelling ingeschakeld.

En is de accu toch een keer leeg, dan is het opladen ook al een fluitje van een cent. De OnTrac is namelijk zo weer klaar voor gebruik. Tien minuten snelladen zorgt ervoor dat je weer tweeënhalf uur kunt genieten van je favoriete muziek, en na een half uurtje in de lader kun je weer een volledige werkdag vooruit.

Conclusie

De Dyson OnTrac is een complete koptelefoon. Dat begint al bij de looks, met zijn mooie afwerking en de personaliseerbare oorkussens en buitenkappen. Je kunt de OnTrac urenlang achter elkaar dragen zonder dat hij vervelend gaat zitten. Dat komt door de zachte kussens en de slimme gewichtsverdeling door de plaatsing van de accu in de hoofdband.

De accu zelf gaat tot wel 55 uur mee, en is bovendien razendsnel op te laden, ook als je al op het punt staat de deur uit te gaan. Het geluid is van de hoogste kwaliteit, met diepe bassen en kristalheldere hoge noten. Door de actieve noise cancelling hoef je je geen zorgen te maken over geluiden om je heen, ook niet op de drukste plekken.

Dat alles maakt van de Dyson OnTrac een van de meest complete koptelefoons die er zijn, perfect voor elke situatie en voor iedere stijl.

▼ Volgende artikel
Rijden met de nieuwe Renault 5: Overtreft alle verwachtingen
Mobiliteit

Rijden met de nieuwe Renault 5: Overtreft alle verwachtingen

Het is verreweg de belangrijkste auto die het merk sinds lange tijd introduceert. Met de nieuwe Renault 5 geeft het merk een flinke slinger aan zijn Renaulution. Een strategie waarmee het merk de snel veranderende automarkt met al zijn facetten omarmt. Technologie, connectiviteit en schone energie: Renault heeft een duidelijk een stip op de horizon geplaatst. De eerste kilometers achter het stuur van de nieuwe Renault 5, die vanaf 27.990 euro bestelbaar is, tonen aan dat de eerste Renaulution-vrucht een absolute gouden zet blijkt te zijn.

Download nu GRATIS het EV Duurtest-rapport 2024!

In het EV Duurtest-rapport zijn nieuwe elektrische auto's door verschillende consumenten getest. Alle resultaten vind je terug in dit digitale rapport. Door het invullen van je naam en e-mailadres meld je je aan voor ontvangst van het Kieskeurig EV Duurtest-rapport. Tevens ben je ingeschreven voor de Kieskeurig.nl EV-nieuwsbrief.

Duimpjes gegarandeerd

Begin dit jaar mocht ik er in een studio nabij Parijs al aan snuffelen. De wedergeboorte van een icoon, de nieuwe Renault 5. Goed een half jaar later staat er een knalgele (Jaune Pop) Iconic Cinq uitvoering op mij te wachten. Het merk wil met de nieuwe 5 zowel de oude generatie, zij die zich het origineel nog goed kunnen herinneren, als de jonge garde aanspreken. Een uitdaging, maar mede dankzij designtermen als 'retro futuristisch' heb ik zelden gedurende een intro zoveel enthousiaste reacties mogen ontvangen. Van jong tot oud, van surfer tot mondaine dame. De duimpjes waren haast ontelbaar!

Bekijk onderaan dit artikel een video van de nieuwe Renault 5!

©Irwin Versteegh

Standaard 18 inch

De nieuwe 5 rolt standaard op 18inch-wielen en dat geeft 'm samen met de goede proporties een sterk voorkomen. Stap ik achter het stuur, dan valt direct de lage en sportieve instap op. Ik zak weg in prima gevormd meubilair en dankzij een axiaal verstelbaar stuurwiel is een goede zitpositie snel gevonden. 

🚘Ook interessant: EV-profiel Renault Scenic E-Tech: Is de 'Auto van het Jaar 2024' écht zo goed?

©Irwin Versteegh

Andere zit dan verwacht

Toch moet ik voor de juiste ondersteuning van mijn bovenbenen net iets verder naar achteren gaan zitten. Een kantelbare zitting zou hier uitkomst bieden. Iets wat met name voor passagiers op de achterbank bovendien wat ademruimte zou verschaffen. Achter mijzelf plaatsnemen, zat er namelijk niet in. 

©Irwin Versteegh

Ontdek jouw ideale elektrische auto

Vergelijk en vind de beste deals op Kieskeurig.nl!

Ruim genoeg voor bagage

De kofferruimte blijkt ook in de praktijk prima bruikbaar. 320 liter is conform het segment en bleek ruim voldoende voor twee handbagage-reiskoffers en twee rugtassen. Staan de voorstoelen vrij ver naar achteren, dan zul je de hoofdsteunen van de achterbankleuning moeten verwijderen als je deze neer wilt klappen. 

©Irwin Versteegh

Vanaf 27.990 euro

De nieuwe Renault 5 komt er met twee accu's en voorlopig twee elektromotoren. Later volgt een derde met zo’n 90 pk. De Urban Range met 40kWh en 327 km range is leverbaar vanaf 27.990 euro. Je krijgt dan een 120 pk sterke elektromotor. De Techno-uitvoering is 2 mille duurder en de compleetste Iconic Cinq kost 31.490 euro. Voor net geen 30 mille stap je in de Comfort Range Techno. Die heeft een 52kWh batterij, een 150 pk sterke motor en een bereik van 410 kilometer volgens de WLTP-testmethode. Standaard zijn een 3-Fase 11kW boordlader, een warmtepomp en een snellaadtijd van 30 minuten. 

©Irwin Versteegh

Overtreft verwachtingen

Gedurende de dynamisch introductie heb ik zo'n 200 kilometer in het Vijfje afgelegd. Uiterst plezierige kilometers welteverstaan, want qua rijkwaliteit en plezier overtreft 'ie mijn verwachtingen. De 5 is zo wendbaar als een dartele poedel! De zeer directe (soms iets te directe) stuurinstallatie zorgt met het lage zwaartepunt van het gloednieuwe – toegewijd EV – AmpR Small platform voor een middenmotor-achtige ervaring. De 5 bijt zich in elke bocht vast, voelt fantastisch wendbaar en mede dankzij – uniek in deze klasse – een mooie Multilink-ophanging voor de achteras ligt de grens ver voorbij die van plezier.

©Irwin Versteegh

MINI-rijders kunnen naar Renault

En dit alles in combinatie met een verrassend verfijnde rijervaring. Binnen de bebouwde kom is-ie verre van 'te stug' en ondanks dat 'ie op een verkeersdrempel soms iets vergevingsgezinder zou mogen zijn, stoort dit niet. De nieuwe 5 blijkt op dit vlak zo goed, dat 'ie zelfs MINI-rijders zou weten te overtuigen. Zeker ook gezien het feit dat hij zich op de snelweg bovendien ontpopt als een fijne cruiser met een C-segment-waardige geluidsisolatie. 

Meer weten over de nieuwe Renault 5? Bekijk dan de video van InstaAutoVlog. 

Watch on YouTube

 

▼ Volgende artikel
Scherm delen via WhatsApp: zo werkt het
Huis

Scherm delen via WhatsApp: zo werkt het

Net zoals je op de pc je scherm kunt delen met een tool als TeamViewer, kun je ook je scherm delen via WhatsApp. Dit lukt zowel in een een-op-eengesprek als in een groepsgesprek. Handig als je iets op je smartphone wilt laten zien of uitleggen.

In drie eenvoudige stappen laten we zien hoe je in WhatsApp je scherm kunt delen, zodat je iets aan een ander kunt laten zien:

  • Videogesprek starten
  • Scherm delen
  • Delen stoppen

Lees ook: Privacy op WhatsApp beschermen: zo doe je dat

1 Videogesprek

Deze functie werkt zowel op de Android-, iOS- als Windows-app, maar alleen als je een videogesprek bent gestart. De optie werkt dus niet tijdens WhatsApp-spraakgesprekken. Heb je een Android-telefoon dan kun je overigens probleemloos je scherm delen met iemand met een iPhone en andersom. Houd er wel rekening mee dat alles wat op je scherm te zien is, zichtbaar wordt voor je gesprekspartner. Kijk dus uit als er bijvoorbeeld bankgegevens, foto’s of andere gevoelige informatie op het scherm staan. Net als de berichten en oproepen, versleutelt WhatsApp de inhoud van schermdeling voor extra beveiliging.

2 Laat de ander meekijken

Nieuw is dat je nu ook de audio van je smartphone op die manier kunt delen. Start een videogesprek op de gebruikelijke manier en je ziet onderaan bij de bedieningsknoppen een pictogram met drie horizontale stippen: tik hierop en klik op Deel scherm (iOS) of Scherm delen (Android). Vervolgens verschijnt er een korte uitleg van deze functie. Ga door en tik op Start uitzending (iOS) of Nu starten (Android). Hierdoor wordt de schermdeling gestart; vanaf nu kan de ander alles volgen wat er bij jou op je scherm gebeurt. Zo kun je bijvoorbeeld teruggaan naar het homescreen en ook andere apps openen terwijl de ander meekijkt. Wanneer je dit scherm verlaat, keer je terug naar het videogesprek in WhatsApp.

Handig om te weten! Ken je deze 8 handigheidjes in WhatsApp al?

3 Schermdeling stoppen

Ook iedereen die deelneemt aan een groepsvideogesprek kan een schermdeling-sessie starten. Er kan echter maar één persoon tegelijk zijn scherm delen. Om op een Android-telefoon te stoppen met delen, keer je terug naar het WhatsApp-videogesprek en tik je op Stoppen met delen. Op de iPhone tik je op het groene pictogram in de linkerbovenhoek van de statusbalk van de iPhone. Daarna tik je op de rode knop in het centrum van het scherm.

Watch on YouTube