ID.nl logo
Zo verkoop je spullen via Facebook Marketplace
© Reshift Digital
Huis

Zo verkoop je spullen via Facebook Marketplace

Als je online spullen wilt verkopen, kun je daarvoor al jaren terecht bij eBay en het Nederlandse Marktplaats.nl. Inmiddels is daar ook alweer enige tijd een nieuw platform bij: Facebook Marketplace. Voor veel mensen nog een onbekend gebied en dat is zonde, want het is een uitstekende manier om spullen te verkopen (en te kopen).

Tip 01: Advertentie

Laten we beginnen met een korte uitleg over hoe je door Facebook Marketplace navigeert, al zal de interface voor Facebook-gebruikers vrij snel duidelijk zijn. Je vindt Marketplace linksboven onder Nieuwsoverzicht en Messenger. Wanneer je op deze optie klikt, zie je direct de advertenties die anderen geplaatst hebben. Bovenin kun je zoeken op het item dat je zoekt, en aan de linkerkant kun je categorieën selecteren en aangeven in welke regio je iets zoekt. Om zelf een advertentie te plaatsen klik je op Verkoop iets. Wanneer je de gevraagde informatie invult en op Volgende klikt, kun je je advertentie direct plaatsen en zal deze voor anderen vindbaar zijn. Maar wat vul je nu precies in?

©PXimport

Tip 02: Research

Voordat je de informatie van je advertentie invult, is het goed om eerst eens wat research te doen. Welke andere gelijksoortige items kun je op Facebook Marketplace vinden, wat wordt er gemiddeld voor dit item gevraagd, en wat is de tekst die men gebruikt heeft voor de titel en de beschrijving? Door goed te kijken naar wat anderen doen, kun je besluiten om precies hetzelfde te doen (immers, zij wisten als eerste te verschijnen bij je zoekopdracht) of juist iets heel anders te doen in een poging om onderscheidend te zijn. Misschien eindig je dan niet bovenaan, maar weet je advertentie toch op te vallen dankzij originaliteit.

©PXimport

Bekijk alvast welke gelijksoortige items er al worden aangeboden

-

Tip 03: Korte titel

Houd je titel kort, maar zorg wel dat het een beschrijvende titel is. Een titel als Te koop: kast, dekt op zich de lading wel, maar vertelt natuurlijk niets over de kost. Te koop kun je sowieso weglaten, aangezien het feit dat je iets op Facebook Marketplace zet al een duidelijke aanwijzing is dat je iets verkoopt. Een titel als: ‘Vierdeurs apothekerskast met geheim opbergvak’ is qua lengte prima te doen. Een dergelijke titel is duidelijk, beschrijvend, maar maakt ook erg nieuwsgierig. Denk ook aan het plaatsen van een goede foto: bij voorkeur eentje die je zelf hebt gemaakt, en niet eentje van een nieuw product van de fabrikant.

©PXimport

Tip 04: Omschrijving

Een belangrijke marketingtip is dat je mensen best nieuwsgierig mag maken, maar dat je ze daarna vervolgens wel iets moet geven, anders voelen ze zich in de maling genomen. Je titel moet kort en krachtig zijn, maar de beschrijving van hetgeen je verkoopt mag daarentegen juist lang zijn … sterker nog, dat is zelfs gewenst. We zien nog veel te veel advertenties voorbij komen met drie regels tekst die ons daarna met allerlei vraagtekens laten zitten. Als je dat doet, zijn er twee nadelen. Ten eerste zal er een grote groep zijn die je advertentie links laat liggen omdat er nauwelijks iets in staat. Daarnaast zul je heel veel tijd kwijt zijn aan mensen die wél geïnteresseerd zijn en je allerlei vragen gaan stellen via Facebook Messenger, om vervolgens alsnog af te haken omdat het toch niet is wat ze zoeken. Doe jezelf een plezier, en voorzie het bericht bij je advertentie van zoveel mogelijk (nuttige) informatie, zodat de enige vraag die mensen nog kunnen hebben is of er iets aan de prijs te doen valt en of het product nog beschikbaar is.

©PXimport

Tip 05: Snel reageren

Op Marktplaats.nl was dit altijd al belangrijk, maar op Facebook gaan de zaken zo ongelooflijk veel sneller dat het in dit geval echt van essentieel belang is om beschikbaar te zijn nadat je je advertentie hebt geplaatst, zodat je snel kunt reageren. Een berichtje sturen via Facebook Messenger is zo gebeurd … dat is handig, maar dat betekent ook dat mensen daardoor heel snel een berichtje aan een andere verkoper sturen wanneer je niet reageert, of gewoon tien berichten tegelijk naar verschillende verkopers. Je begrijpt: als jij de laatste bent die reageert, is de kans dat je je product gaat verkopen vrijwel nihil. Mensen zijn doorgaans niet heel geduldig, dus als je er als de kippen bij bent, is de kans op verkoop aanzienlijk groter.

©PXimport

Wees bereid om te onderhandelen als er weinig interesse voor je product is

-

Tip 06: Onderhandelen?

Onderhandelen: dat is iets waar we in Nederland als verkoper niet zo heel erg van houden. Toch hoort het echt wel een beetje bij verkoopplatformen als deze: je moet soms bereid zijn om te onderhandelen. Of dit noodzakelijk is of niet, wordt door een aantal factoren bepaald. Zo hebben we het in tip 2 al even gehad over research, en bij deze stap blijkt onder andere waarom dat nuttig is. Als jij iets voor 50 euro op Facebook Marketplace zet, en er zijn allerlei gelijksoortige advertenties die hetzelfde product verkopen voor een tientje minder, dan gaan mensen natuurlijk proberen af te dingen. Je zult er sowieso altijd mensen tussen hebben die dat proberen. Als je na het plaatsen van je advertentie heel veel berichten krijgt, dan is je advertentie populair en is er nog niet direct een noodzaak tot afdingen. Je kunt dan net zo lang wachten tot er iemand is die gewoon akkoord gaat met je prijs, aangenomen dat het om een redelijke prijs gaat. Reageert er na een dag maar één persoon en die probeert af te dingen, dan kun je overwegen om daarin mee te gaan.

©PXimport

Tip 07: Prijs verlagen

Als niemand reageert op je advertentie, dan kan het zijn dat je gewoon geen interessant product hebt, dat je niet met een goede titel+omschrijving hebt geadverteerd, of dat de prijs dermate hoog is dat men niet eens de moeite neemt om te reageren. In dat laatste geval is het goed om te weten dat Facebook je in staat stelt om de prijs van je advertentie te verlagen. Facebook maakt op dat moment duidelijk dat de prijs van deze advertentie is gedaald door hem groen weer te geven, en mensen die interesse hebben getoond in je advertentie zullen direct een notificatie krijgen dat de prijs van het product dat je aanbiedt is verlaagd. Dat is zowel positief als negatief. Het zal namelijk leiden tot meer aandacht voor je advertentie, maar tegelijkertijd maakt het ook duidelijk dat je toch wel erg graag van je product af wilt … en dat je dus bereid bent over de prijs te onderhandelen. Dit zal geheid leiden tot berichten van mensen die nog wat meer willen afdingen.

©PXimport

Tip 08: Delen

Wat je op Facebook Marketplace plaatst, komt niet automatisch op je tijdlijn terecht. Wil je een product graag verkopen, deel het dan dus zelf ook op je tijdlijn, zodat je vrienden en familie deze advertentie te zien krijgen. Sinds een algoritmewijziging van Facebook is dit soort content van vrienden weer veel zichtbaarder, waardoor de kans groter is dat vrienden je advertentie voorbij zien komen. Kopen van vrienden en familie is toch een stuk vertrouwder dan van vreemden, en juist daar is een sociaal netwerk als Facebook sterk in.

©PXimport

Tip 09: Of toch Marktplaats?

De overeenkomsten tussen Facebook Marketplace en Marktplaats.nl zijn groot. Toch zijn er ook belangrijke verschillen. Een groot voordeel van Facebook Marketplace ten opzichte van Marktplaats.nl is dat Facebook werkt met bestaande gebruikersprofielen en dat geeft je veel informatie over de verkoper. Dat is natuurlijk nog steeds niet honderd procent veilig, maar je merkt wel veel makkelijker wanneer het niet om een echt persoon gaat. Een voordeel van Facebook Marketplace is ook dat het bedrijf (vooralsnog) niets tracht te verdienen aan de dienst, dus hebt ook geen last van allerlei betaalconstructies die je moeten helpen om je advertentie weer omhoog te krijgen.

Natuurlijk zijn er ook nadelen ten opzichte van Marktplaats.nl. Zo biedt Marktplaats je de mogelijkheid om veilig te betalen via iDeal en zijn er functies als Gelijk Oversteken. Bij Facebook heb je al die opties niet en moet je zelf uitzoeken hoe je de betaling afhandelt. En het is wellicht fijn dat het geen commercieel platform is, maar het betekent ook dat je, als je dat zou willen, niet de mogelijkheid hebt om je advertentie bovenaan te plaatsen.

Tot slot: we vinden de transparantie van verkopen via Facebook fijn, maar aan de andere kant hoeft niet iedereen te weten dat wij onze huisraad aan het verkopen zijn. Daarin is Marktplaats dus weer wat anoniemer.

©PXimport

▼ Volgende artikel
Review Dreame H15 Pro Foamwash – Schuim maakt het verschil
© Wesley Akkerman
Huis

Review Dreame H15 Pro Foamwash – Schuim maakt het verschil

Met de Dreame H15 Pro Foamwash gaat het Chinese merk net een stapje verder als het om dweilen gaat, terwijl het de stofzuigprestaties niet laat overschaduwen. Ondanks dat pakt het merk niet elk probleem aan van het 699 euro kostende apparaat.

Uitstekend
Conclusie

De H15 Pro Foamwash is niet zwaar, ligt lekker in de hand en rijdt gemakkelijk met je mee. Hij haalt hardnekkig en aangekoekt vuil veel sneller en beter weg dan de concurrentie, dankzij het gebruik van schuim (dat je zelf kunt doseren). Ja, de prijs is fors, maar met een beetje korting is de nat-droogcombinatie de aanschaf waard als je bijvoorbeeld huisdieren hebt en af wilt van nare geurtjes.

Plus- en minpunten
  • Soepel en behendig
  • Gaat ook onder de bank
  • Bijna geen omkijken naar
  • Koppeling met app
  • Muren worden niet nat
  • Robotarm en wisser
  • Plat en rechtop
  • Schuim voor hardnekkige vlekken
  • Prijs
  • Oppassen met draden op de vloer
  • Eén opvangbak voor stof en vies water
  • Geen tapijtherkenning
  • Waterbak op de kop

2025 is het jaar van de Dreame H15 Pro-serie, waarvan de Dreame H15 Pro Foamwash de meest recente versie is. Het is ook een van de duurdere modellen binnen deze reeks (waartoe onder meer ook de H15 Pro en H15 Mix behoren). Dit model richt zich vooral op de dweilfunctie en introduceert daarvoor een speciale foamkop. Deze kop spuit schuim op de vloer, waardoor hardnekkig vuil en uitwerpselen van huisdieren beter loskomen.

In de basis is dit nog steeds de vertrouwde H15 Pro, maar dan met een paar opvallende extra's. De Foamwash heeft net als het standaardmodel een robotarm die voorkomt dat muren nat worden en een ingebouwde wisser die de dweilborstel schoonhoudt. Je kunt het apparaat zowel rechtop als plat gebruiken, waardoor je ook moeiteloos onder banken en stoelen dweilt. Instellen en bedienen doe je eenvoudig via de Dreame-app.

©Wesley Akkerman

Dezelfde basis

Ook heb je er qua onderhoud bijna geen omkijken naar. Je plaats hem op de meegeleverde oplaadbasis, drukt op de knop voor zelfreiniging en vervolgens doet het apparaat de rest. Het maakt schoon met heet water en neemt de tijd voor het drogen, waardoor er geen nare geurtjes ontstaan. Je kunt alles zó instellen dat er om de zoveel tijd een extra schoonmaakbeurt wordt uitgevoerd, zodat je huis fris blijft en nare geurtjes geen kans krijgen.

Hoewel we over het algemeen positief zijn over de Dreame H15-serie, blijven er ook aandachtspunten. Net als bij het Pro-model zonder toevoeging, herkent dit model geen kabels en kan het die dus per ongeluk opzuigen. Tapijtherkenning ontbreekt eveneens, en water en vuil belanden samen in één opvangbak in plaats van apart. Bovendien zit de schoonwaterbak ondersteboven – en dat levert geregeld een kliederboel op.

©Wesley Akkerman

Unieke eigenschappen

In vergelijking met de H15 Pro en H15 Pro Heat biedt de Foamwash net wat meer zuigkracht, met 23.000 Pa. Ook heeft deze variant, net als de robotstofzuigers, een speciale borstel die korte metten maakt met (dieren)haren, zodat ze niet vast blijven zitten of zich ophopen tijdens het schoonmaken. Dat maakt dit apparaat een uitstekende optie voor mensen met huisdieren of lang haar (of allebei), vooral op harde vloeren.

Net zoals veel andere H15-versies biedt de Foamwash dus een unieke functie aan. Zoals gezegd kun je tijdens het schoonmaken een laagje schuim op de grond spuiten. Dit gaat heel soepel met een klein hendeltje dat onder je duim rust. Als je dat naar beneden duwt en kort ingedrukt houdt, spuit de stofzuigermond wat foam op de grond. Vervolgens ga je hier met de nat-droogstofzuiger overheen en maak je schoon zoals je dat ook zonder schuim zou doen.

©Wesley Akkerman

Met of zonder schuim

Maar waarom zou je dat doen? Nou, die extra schuimlaag kan twee dingen doen. Ten eerste helpt het schuim om nare geurtjes te verdoezelen en een frisse geur te verspreiden, waardoor je bijvoorbeeld geen last meer hebt van de geurtjes afkomstig van huisdierongelukjes. Daarnaast maakt het schuim grondiger schoon. Door wat extra schuim op een hardnekkige vlek te spuiten, verdwijnt die vaak sneller dan zonder foam.

Over het algemeen is de Dreame H15 Pro Foamwash al capabel genoeg om na één duw flink wat soorten vuil weg te halen. Denk dan aan sauzen, stof, brokjes, pap, appelmoes, noem maar op. In een enkel geval moet je er misschien een tweede keer overheen, maar dat is standaard voor dit soort machines. De grootste uitdaging blijft het aanpakken van aangekoekte vlekken. Vetvlekken op de grond naast het fornuis krijgt hij nog niet helemaal weg, maar vrijwel al het andere verdwijnt zonder moeite.

©Wesley Akkerman

Dreame H15 Pro Foamwash kopen?

Tijdens het gebruik merkten we dat de Dreame H15 Pro Foamwash dankzij de extra schuimfunctie goed presteert bij hardnekkige of opgedroogde vlekken. Je moet er soms wel een paar keer overheen gaan en bij elke beweging wat schuim laten vrijkomen, maar dat is precies waarom je dit apparaat in huis haalt. Het schuim weekt het vuil los, waardoor het na een paar bewegingen moeiteloos verdwijnt.

Tel daarbij op dat de Foamwash niet heel zwaar in de hand ligt, gemakkelijk over de vloer rijdt en redelijk flexibel is en je houdt een betrouwbare nat-droogcombinatie over die vuil sneller en beter weghaalt dan menig ander dweilstofzuiger. De prijs is vrij fors, maar met een goede aanbieding haal je een sterke allrounder in huis. Dat laagje schuim maakt echt verschil. Bovendien is de basis op orde, aangezien de H15 Pro het fundament vormt.

▼ Volgende artikel
Meer dan alleen Word: verborgen parels in Microsoft 365
© monticellllo - stock.adobe.com
Huis

Meer dan alleen Word: verborgen parels in Microsoft 365

Microsoft 365 puilt uit van apps en functies, maar de meeste mensen beperken zich tot Outlook, Teams en Word. Daardoor blijven vele tools onbenut die je werkdag juist soepeler, creatiever en meetbaar productiever kunnen maken. In dit artikel bespreken we vijf minder bekende Microsoft-apps die al binnen enkele minuten tijdswinst opleveren.

In dit artikel lees je:
  • Waarom veel Microsoft 365-tools onbenut blijven

  • Welke vijf apps je vandaag nog kunt gebruiken

  • Forms voor snelle feedback en data in Excel

  • Sway voor interactieve presentaties zonder dia’s

  • To Do voor focus en dagplanning

  • Whiteboard voor realtime brainstormen

  • Clipchamp voor simpele video’s in de browser

We weten allemaal dat Microsoft 365 meer is dan alleen Word. Alleen zodra de mail is weggewerkt en de meeting is afgelopen, grijpen we automatisch terug naar onze vaste patronen. Zonde, want juist in die minder gebruikte apps zit de winst. Ze zijn al opgenomen in je licentie, vragen geen installatiestress en sluiten naadloos aan op de gegevens waarmee je toch al werkt.

Deze apps zijn eigenlijk nog je ongeopende gereedschapsladen voor onder meer snelle polls, interactieve presentaties en slim taakbeheer. We laten stap voor stap zien hoe je Forms, Sway, To Do, Whiteboard en Clipchamp inzet. Daarmee versnel je je routineklussen, trigger je je creativiteit en maak je het samenwerken leuker. Elk voorbeeld kun je in enkele minuten uitproberen, direct in de browser. Pak dus een kop koffie, open de app-launcher en ontdek wat er al klaarstaat om jouw werkdag soepeler te maken. 

Microsoft Forms: Instant enquêtes

Microsoft Forms is waarschijnlijk de snelste manier om feedback te verzamelen, maar weinig mensen weten dat de app standaard tot hun beschikking staat. Open Forms via de app-launcher of open de url en klik op Nieuw formulier. Geef je formulier een titel en beschrijving, druk op + en kies Keuze om meerkeuzevragen toe te voegen. Probeer ook eens de optie Likert nadat je een nieuwe vraag toevoegt met het plusje. Hiermee kun je verschillende vragen en antwoordopties combineren in een handige tabel.

Klik na het invoeren van al je vragen bovenaan op Voorbeeld om het resultaat te testen in de desktop- en de mobiele weergave. Zodra alles klopt, gebruik je Antwoorden verzamelen en selecteer je Koppeling kopiëren. Binnenkomende antwoorden vind je onder Antwoorden weergeven, waar je met één klik op Resultaten openen in Excel een realtime gekoppeld werkblad krijgt. Zo voeg je data toe aan bestaande dashboards zonder handmatige import. Daarmee is Forms een handige tool om snel data in een Excel-sheet te krijgen.

Een formulier is zo gemaakt, verstuurd én geanalyseerd.

Sway: Interactief en meetbaar

Sway is Microsofts digitale canvas waarmee je in een handomdraai een interactieve presentatie, nieuwsbrief of rapport publiceert, zonder ook maar één dia te ontwerpen. Klik in de app-launcher op Sway (of ga naar de browserversie) en selecteer Nieuwe maken. Je start met een lege Verhaallijn waarin elke kaart een inhoudsblok vertegenwoordigt. Typ een titel, druk op Enter en klik op + om tekst, afbeeldingen of video toe te voegen. Wanneer je bij Media kiest voor Zoeken, haalt de app rechtenvrije beelden uit Bing Image Search en slaat deze meteen op in de presentatie.

Open vervolgens het rechtervenster Ontwerpen via de knop linksboven en klik op Stijlen. Met het vergrootglas-pictogram pas je lettertype en kleuren aan. De knop Remix! draait het complete ontwerp net zo lang tot het fris oogt. Druk op Afspelen om de verticale of horizontale scrolrichting te testen. Door bovenaan Delen te kiezen en de optie Invoegcode ophalen te kopiëren, plaats je de presentatie in SharePoint of op een externe site. Zo verruil je de statische dia’s voor dynamische, mobielvriendelijke verhalen voor elk publiek.

Een Sway-presentatie wordt pas echt interessant wanneer je interactiviteit toevoegt. Klik in de verhaallijn op + en kies Groep; selecteer vervolgens Stapel om een stapel kaarten te maken. Gebruik Groep / Vergelijking als je een effect wilt, bijvoorbeeld om productfeatures te onthullen.

Heb je alles gepubliceerd, ga dan naar het dashboard en open je project. Klik rechtsboven op Analyse. Hier zie je leestijd, scroltempo en de hoeveelheid tegels die zijn bekeken. Als te weinig lezers het einde halen, experimenteer dan met kortere tekstkaarten of een extra accentkleur via Stijlen. Door deze datagedreven tweaks te herhalen, optimaliseer je je verhaal op een vergelijkbare manier als A/B-testen in marketing, maar zonder ingewikkelde tools of code.

Microsoft Sway is een modern alternatief voor PowerPoint.

Alles wat met Sway is gemaakt kun je snel bekijken, ook de gebruiksstatistieken.

Welke licentie heb je nodig?

Vraag je je af of je extra moet betalen voor minder bekende Microsoft-apps? Goed nieuws: apps zoals Forms, Sway, To Do en Whiteboard zijn inbegrepen bij bijna alle Microsoft 365-abonnementen, ook bij de versies voor thuisgebruik.

Clipchamp – handig voor het maken en bewerken van video’s – zit standaard in de nieuwere Microsoft 365-pakketten. Heb je een ouder abonnement, dan kun je de gratis versie gebruiken, al zit daar soms een klein watermerk op. Voor toegang tot extra functies zoals professionele stockvideo’s of merksets heb je een betaalde uitbreiding nodig.

Power Automate, waarmee je taken automatiseert, is beperkt beschikbaar in standaardabonnementen. Zolang je het niet intensief gebruikt, hoef je niets extra’s te betalen. Whiteboard werkt prima op een gewone laptop en is ideaal voor het maken van snelle schetsen of samen brainstormen.

Wil je zeker weten welke apps je kunt gebruiken? Kijk dan in je Microsoft 365-instellingen. Daar zie je welke apps zijn ingeschakeld en kun je eventueel functies aan- of uitzetten. Zo haal je het meeste uit je abonnement zonder onnodige kosten.

To Do: dagelijkse focus

Microsoft To Do lijkt op het eerste gezicht een takenlijst, maar de app bevat krachtige functies om afleidingen te minimaliseren. Start de dag in Mijn dag en klik op Taak toevoegen en vervolgens op Toevoegen, zodat ze in de dagplanning verschijnen. Klik vervolgens op een taak en stel via het bel-pictogram een herinnering in, bijvoorbeeld tien minuten voor je vergadering. Gebruik bij grotere projecten de functie Stap toevoegen om subtaken te definiëren, zodat je progressie ziet zonder het hoofdticket af te vinken. Door consequent prioriteiten en vervaldatums in te vullen, ontstaat een realtime dashboard dat je minder tijd kost dan een handmatig bijgehouden spreadsheet.

To Do is veel meer dan een simpel boodschappenlijstje.

Whiteboard: virtueel brainstormen

Microsoft Whiteboard verandert elk toestel in een gedeeld canvas waarop je samen met anderen realtime schetst, post-its plakt en processen visualiseert. Klik op Nieuw whiteboard; er verschijnt een leeg bord voor iedereen die je ervoor uitnodigt. Klik onderaan op Notitie of notitieraster toevoegen om digitale sticky’s te plaatsen en druk na iedere regel op Ctrl+Enter voor een nieuwe kaart. Gebruik vervolgens Reacties en selecteer het smiley-pictogram om stemmen uit te brengen zonder de flow te onderbreken.

Wil je structuur aanbrengen, open dan het pictogram Sjablonen en selecteer bijvoorbeeld Kanban of SWOT. Sleep de sjabloon naar het bord en laat collega’s hun bestaande notities erin gooien. Als iemand liever tekent, activeer je de pennen onderaan. Na de sessie klik je op Instellingen / Exporteren / Afbeelding om het resultaat van je brainstorm te downloaden.

Een brainstormsessie is natuurlijk niet compleet zonder een paar (virtuele) post-its.

Clipchamp: snel sociale video’s maken

Clipchamp is Microsofts video-editor waarmee je zonder zware software toch professionele filmpjes in elkaar zet. De app staat standaard geïnstalleerd in Windows 11. Meld je aan met je account, en kies welk soort video’s je wilt gaan maken.

Klik op Een nieuwe video maken en kies het gewenste beeldformaat, bijvoorbeeld 16:9 voor YouTube of 9:16 voor Instagram Reels. Sleep vervolgens je ruwe beelden naar het mediaveld of importeer rechtstreeks vanaf OneDrive. Trek een clip op de tijdlijn, selecteer hem en druk op S om het fragment exact op de cursor te splitsen. Gebruik de knop Tekst aan de linkerkant en selecteer een sjabloon om de video van je eigen tekst te voorzien.

Voor dynamische overgangen klik je tussen twee clips op Overgang toevoegen, in de rechterzijbalk vind je verschillende opties. Klaar? Druk rechtsboven op Exporteren en zet de dropdown op 1080p voor de beste balans tussen scherpte en bestandsgrootte. Dankzij directe upload naar OneDrive kun je de clip meteen delen in Teams zonder extra handelingen of mails.

Met Clipchamp maak je in een handomdraai een professioneel ogende social video.

Maak meer impact!

Je hoeft dus geen nieuwe software te kopen om sneller, creatiever en datagedreven te werken. Forms levert je in vijf minuten bruikbare inzichten op, zeker wanneer je de antwoorden via Power Automate omzet in acties. Sway vervangt statische dia’s door responsive verhalen die zich aanpassen aan elk scherm. Met To Do combineer je persoonlijke focus en teamtaken zonder dubbelwerk. Met Whiteboard kun je intuïtief brainstormen, terwijl Clipchamp binnen de browser video’s produceert die klaar zijn voor sociale kanalen. Door deze minder bekende onderdelen slim in te zetten, verhoog je de productiviteit én de betrokkenheid zonder een cent extra.