5 veranderingen in de strategie van Facebook
Een enorm bedrijf als Facebook is continu in beweging. De sociale netwerkdienst voert veel veranderingen door – kleine en grotere. Niet alleen voor Facebook, maar ook voor zusterdiensten WhatsApp en Instagram. We zetten vijf recente wijzigingen op een rij.
Nieuw logo
Facebook had lange tijd één logo voor het bedrijf en zijn sociale medium. Dat is veranderd: het bedrijf heeft nu een ander logo gekregen. Zo is duidelijker dat het sociale netwerk een bedrijfsonderdeel is.
WhatsApp dark mode
WhatsApp werkt al maanden aan een donkere modus voor zijn Android- en iOS-app. Die moet ‘s avonds prettiger voor de ogen zijn en kan energiezuiniger zijn. De modus lijkt er bijna aan te komen.
‘From Facebook’
Maar weinig mensen weten dat Instagram en WhatsApp van Facebook zijn, aldus Facebook. Daarom tonen de apps voortaan de tekst ‘From Facebook’, bijvoorbeeld in de appinstellingen. Dat moet Facebook bekender maken.
Likes verbergen
Na een experiment in zeven landen test Instagram nu wereldwijd het verbergen van likes bij andermans foto’s en video’s. Testdeelnemers zien alleen de likes van hun eigen posts.
Gezichtsherkenning
De Facebook-app test de mogelijkheid om een soort 3D-selfievideo op te nemen om je identiteit te bevestigen. Dat is een aanvulling op inloggen met je wachtwoord. Onbekend is of de feature standaard wordt.