68 miljoen euro per jaar (dat is 96 euro per Nederlander) aan beltegoed verdwijnt in een zwart gat. Deze gegevens zijn een doorberekening van 180.000 facturen van Nederlandse consumenten. Het niet gebruikte tegoed is vaak maar een maand houdbaar en verdwijnt dan als het niet is gebruikt. Dit terwijl de klant er op zich wel voor heeft betaald. Providers stellen dat de prijs van beltegoed omhoog zal gaan als de houdbaarheid wordt verlengd aangezien de provider de ruimte wel reserveert op het netwerk, of het nu gebruikt wordt of niet.
De Consumentenbond vindt de huidige gang van zaken niet eerlijk en vindt het belachelijk dat je het tegoed binnen een maand moet opmaken. Wanneer consumenten buiten hun bundel bellen moeten ze daarvoor ook meteen een stuk meer betalen soms wel drie keer zo hoog als het normale tarief binnen de bundel. De bond wilde dat mobiele providers het beltegoed een houdbaarheidsdatum van een jaar zouden geven. Hierop kreeg de Consumentenbond nul op rekest waarop nu Den Haag wordt aangespoord om maatregelen te nemen.
[Via: PCM]

















