BlackBerry Messenger is een zeer populaire dienst op de BlackBerry-toestellen en heeft per maand 60 miljoen actieve gebruikers. 51 miljoen gebruikt de app gemiddeld zelfs 90 minuten per dag. Deze getallen kunnen dus verder gaan groeien als BBM ook (gratis) op de concurrerende platformen beschikbaar komt. Een gevaar voor BlackBerry is wel dat de verkoop van BlackBerry-toestellen vermindert omdat je straks ook een iPhone of Android-toestel kunt kopen en toch van de dienst gebruik kunt maken. BBM is daardoor geen uniek verkoopargument (USP) meer. Vandaar dat we op Twitter reacties als deze tegenkomen van mensen die net de nieuwste BlackBerry-toestellen hebben gekocht:

BlackBerry Messenger voor Android en iPhone
Foto: CIDimport

Android- en iPhone-gebruikers kunnen via e-mailadressen, sms of een scan van QR-code mensen toevoegen aan hun contactenlijst. Ook is het mogelijk om via NFC (op Android) contacten uit te wisselen. Voice- en videochatten worden nog niet ondersteund maar als Apple en Google dat toestaan, kunnen we dat in het najaar verwachten volgens BlackBerry. Wel ondersteunt BBM op Android en iOS het chatten met meerder personen, het delen van foto’s en het versturen van spraakberichtjes. De app zal in ieder geval werken op iOS6 en Android 4.0 of hoger.

[Via: De Telegraaf]