ID.nl logo
Verisure High Security-alarmsysteem - Geen omkijken naar je beveiliging
© PXimport
Zekerheid & gemak

Verisure High Security-alarmsysteem - Geen omkijken naar je beveiliging

Verisure, marktleider in Europa op het gebied van beveiligingsoplossingen, betreedt nu ook de particuliere markt met een nieuw domotica-alarmsysteem. Het systeem lijkt net zo allesomvattend als de zakelijke diensten van Verisure.

Verisure begon in samenwerking met Securitas met het leveren van complete beveiligingsopties voor de wat grotere bedrijven. Met de opkomst van domotica, zijn nu ook consumenten en het midden- en kleinbedrijf een doelgroep voor de onderneming uit Breda. Zonder afbreuk te doen aan de service die het bedrijf levert aan zijn zakelijke klanten. Lees ook: Bedien je huis met je tablet.

Installatie-team

Het begint al met de installatie. Je hoeft zelf niet te priegelen met kabeltjes of diep in de software te duiken om het systeem werkende te krijgen. Verisure stuurt namelijk enkele experts (in mijn geval waren het er maar liefst drie) naar je huis om de installatie voor je uit handen te nemen. De beveiligingsdeskundigen kijken waar de pijnpunten in de beveiliging van je huis zijn. Op basis van het advies worden camera's, rookmelders en bewegingssensoren geplaatst. Ook krijg je een uitgebreide uitleg over de werking van de apparaten.

In principe wordt alles je uit handen genomen. Enkel met een druk op de knop, hoef je het systeem (gedeeltelijk) in of uit te schakelen. De magneetstrip, camera of bewegingssensoren merken bewegingen in het huis op en laten niet alleen de binnensirene afgaan, maar geven ook een seintje door aan de speciale alarmcentrale van Verisure.

©PXimport

Met het Verisure-pakket beveilig je in één klap je hele woning.

Binnen een minuut hangt er iemand van de centrale aan de lijn om je op de hoogte te stellen van de activiteiten in je huis. Maar komt een van je kinderen thuis of wordt er echt ingebroken? De centrale kan via je camera zien wanneer er iets in brand staat of wie er door het huis loopt.

Hoewel dit misschien aanvoelt als een inbreuk op je privacy ('misschien kijken ze wel vaker mee'), is het wel fijn om te weten of het daadwerkelijk om een loos alarm gaat of niet. Door de samenwerking met Securitas kan Verisure zelfs een beveiliger die in de buurt gestationeerd is naar je huis sturen om de situatie te inspecteren.

Zeer compleet

Een complete dienstverlening dus, maar niet zonder een redelijk hoog prijskaartje. Om een heel huis te beveiligen ben je standaard al 700 euro kwijt (appartement 400 euro) en dan komen daar nog abonnementskosten bij van minimaal 29,99 euro per maand. De vraag is of je huis met de binnensirene en seintjes naar je mobiel al niet goed genoeg beveiligd is, zonder de abonnementsservice die Verisure biedt.

Conclusie

Voor ondernemers met een eigen kantoortje of bedrijf zal het domotica Verisure-alarmsysteem een prachtige uitkomst bieden om de beveiliging op te schroeven. Het hoge prijskaartje van het standaardpakket en de abonnementskosten verantwoorden zeker de mate van beveiliging die je ervoor terugkrijgt. Voor particulieren zal de prijs, vooral door het verplichte abonnement, wellicht net een beetje te hoog zijn.

Fantastisch
Conclusie

Verisure Alarmsysteem --------------------- **Prijs:** Vanaf € 399,99 (abonnement vanaf € 29,99 p.m.) **Inbegrepen:** Een HUB, fotodetector, sirene, bedieningspaneel, magneetcontact, 3 alarmsleutels **Verbindingstype:** Draadloos **Bediening:** Afstandsbediening of smartphone **Alarm:** 105dB

Plus- en minpunten
  • Allesomvattend
  • Sublieme service
  • Prijs
▼ Volgende artikel
Zo gebruik je Google Maps voor live inzicht in files
© PixieMe - stock.adobe.com
Huis

Zo gebruik je Google Maps voor live inzicht in files

Wie regelmatig reist of naar zijn werk pendelt, vertrouwt waarschijnlijk op Google Maps. Niet voor niets hebben veel mensen het navigatiesysteem van hun auto verruild voor deze gratis app. De app beschikt over een set tools om je trip vlot te laten verlopen. Zo kun je bijvoorbeeld heel eenvoudig de verkeersdrukte volgen.

In dit korte artikel laten we zien hoe je de verkeerslaag in Google Maps gebruikt:

  • Stel je route in en schakel de verkeerslaag in via het lagenmenu
  • Bekijk de actuele verkeersdrukte aan de hand van kleuren op de kaart
  • Ontvang meldingen over verkeersdrukte bij opgeslagen locaties

Ook interessant om te lezen: Dit zijn de 4 beste alternatieven voor Google Maps

De laag Verkeer

Open Google Maps op je smartphone en geef het vertrekpunt en de bestemming in. Daarna tik je onderaan op Route. Boven de kaart kies je de manier hoe je je verplaatst: auto, tram, metro, te voet of per fiets. Onderaan de kaart lees je alvast de afstand en de reistijd. Tik daarna op het pictogram Lagen in de rechterbovenhoek van het scherm. In de groep Kaartgegevens selecteer je Verkeer. Hierdoor wordt de verkeerslaag over de Google Maps-kaart gelegd. Verlaat het gedeelte Lagen door op het kruisje in de rechterbovenhoek te tikken.

Op de kaart worden de wegen ingekleurd op basis van de actuele verkeersdichtheid. Groen betekent dat je op een normaal tempo kunt rijden. Oranje staat voor langzaam rijdend verkeer en rood betekent dat het verkeer stilstaat. Niet tevreden met de route die Google Maps heeft geselecteerd? Bekijk dan alle alternatieve routes die als grijze lijnen op het scherm worden weergegeven. Tik op een van de opties om een ​​alternatieve route te selecteren.

De verkeersdrukte wordt met kleuren weergegeven.

Google Maps in de auto gebruiken?

Dan is een telefoonhouder een must

Live verkeer

Op de computer open je de webbrowser en surf je naar Google Maps. Weer zoek je de bestemming, zodat Maps de route tevoorschijn kan halen. Daarna beweeg je de muisaanwijzer over het pictogram Lagen linksonder. Klik op de laag met het label Verkeer. Opnieuw zal Google de wegen inkleuren volgens verkeersdrukte. Je kunt de weergave Live verkeer in- en uitschakelen door op de schakelaar in het onderste deel van het scherm te klikken.

Op de computer kun je de weergave Live verkeer in- en uitschakelen.

Meldingen ontvangen

Het is mogelijk om van Google Maps meldingen te ontvangen wanneer er drukte ontstaat in de buurt van een locatie die je in Maps hebt opgeslagen. Hiervoor tik je rechtsboven op het pictogram van je Google-account. Daarna kies je Instellingen en dan Meldingen. Op de iPhone controleer je of het schuifje bij Plaatsen en evenementen aanstaat. Op een Android-apparaat tik je bij Navigeren / Verkeer bij nabije evenementen op Aan of Alleen in de app.

Wil je verkeersupdates ontvangen over plaatsen die je hebt opgeslagen?

Watch on YouTube
▼ Volgende artikel
Een op drie gemeenten staat opladen elektrische auto over stoep toe
© alpegor - stock.adobe.com
Mobiliteit

Een op drie gemeenten staat opladen elektrische auto over stoep toe

In Nederland is elektrisch rijden het voordeligst als je je auto thuis kunt opladen met eigen stroom, bijvoorbeeld van zonnepanelen. Maar dan moet je wel een eigen oprit hebben of van de gemeente toestemming krijgen om een laadkabel over de stoep te leggen. Uit onderzoek van energiebedrijf Zonneplan blijkt dat slechts een op de drie gemeenten dit toestaat.

Je auto voor de deur opladen met je eigen stekker kan op verschillende manieren: met een kabelmat, speciale kabelgoottegels of een laadarm die over de stoep hangt. De laatstgenoemde optie wordt alleen toegestaan in Haarlem en Zuidplas. Kabelgoottegels, waarbij de laadkabel verzonken ligt in de stoep, zijn het populairst - een kwart van de gemeenten experimenteert hiermee of heeft dit in het verleden gedaan. Het gebruik van een kabelmat is de meest toegankelijke oplossing, wat in 27 gemeenten (8 procent) is toegestaan.

Bron: Zonneplan

Vooral in de Randstad, Zeeland en Noord-Brabant zijn gemeenten flexibeler wat betreft het opladen over de stoep. In Drenthe, Groningen en Limburg is dit vrijwel nergens toegestaan, al hebben woningen daar vaker een eigen oprit.

Momenteel beschikt één op de twaalf Nederlandse huishoudens (8 procent) over een eigen laadpaal. Dit percentage is het hoogst in de gemeente Laren, waar bijna een derde van de huizen een laadvoorziening heeft. Ook in Rozendaal, Blaricum, Bloemendaal, Bergen en Oostzaan ligt dit percentage boven de 20 procent. Financiële middelen lijken een grotere rol te spelen bij het aanschaffen van een elektrische auto dan de fysieke ruimte voor een laadpaal.

"Het voordeel van thuis kunnen opladen ten opzichte van de openbare laadpaal is aanzienlijk," licht Zonneplan toe. Bij een gemiddeld jaarkilometrage van 18.200 kilometer en een verbruik van 187 Wattuur per kilometer betaal je aan een openbare laadpaal ongeveer 1530 euro per jaar, uitgaande van een gemiddeld tarief van 45 cent per kWh.

Thuisladen is merkbaar voordeliger. Met een vast of variabel contract komt het gemiddelde tarief momenteel op 28 cent per kWh, wat neerkomt op 952 euro per jaar. EV-rijders met een dynamisch contract betaalden bij Zonneplan de afgelopen twaalf maanden gemiddeld 22 cent per kWh, wat resulteert in een jaarlijkse kostenpost van 748 euro. Bovendien hebben veel thuisladende elektrische rijders zonnepanelen, waardoor ze een groot deel van het jaar gratis kunnen laden.

Kosten

De mogelijkheden voor het opladen van een elektrische auto via de stoep zijn afhankelijk van het beleid van de gemeente waarin je woont. De kosten voor thuisladen variëren tussen de 748 en 952 euro per jaar, afhankelijk van je energiecontract, terwijl opladen aan een openbare laadpaal gemiddeld 1530 euro per jaar kost.

Vraag een offerte aan voor thuisbatterij: