Dat blijkt vandaag uit een rondvraag van de NOS. Bijna 90 procent van de gemeenten heeft de afgelopen tijd van inwoners vragen over 5G ontvangen. Zij maken zich bijvoorbeeld zorgen over de vermeende gezondheidsrisico's die het met zich mee zou brengen. Ook berichten van anti-5G-groeperingen vallen eronder.
Voortouw nemen
Het zou schelen als de overheid het voortouw neemt met o.a. een voorlichtingscampagne, stelt krap 60 procent van de gemeenten. Dat zou in ieder geval meer gezag uitstralen. Nu zijn er (ook wereldwijd) nog geregeld demonstraties tegen de komst van 5G en zijn er de afgelopen maanden meerdere zendmasten in brand gestoken.
Er zijn al verscheidene onderzoeken gedaan naar de effecten van 5G-straling op het menselijk lichaam. Tot op heden zijn die niet gevaarlijk genoeg bevonden om het mobiele netwerk te weren. Toch doen er nog steeds veel 5G-complottheorieën de ronde.

















