Betaal voor je maaltijd met een foto op Instagram
We zien ze regelmatig voorbijkomen: voedselfoto’s op social media. Een zelfgemaakt plankje met uit elkaar vallende sushi, een mooi opgemaakt bord in een sterrenzaak en een goed gelukte Boeuf bourguignon. Daar speelt bevroren groenten-fabrikant Birds Eye handig op in: in een pop-up store in Londen kun je betalen door een foto van je eten op Instagram te plaatsen.
Of we zitten te wachten op nog meer voedselfoto’s online is de vraag, maar het is in ieder geval een origineel alternatief. In The Picture House kun je onder andere Fish Chargrills en Chicken Inspirations bestellen, twee nieuwe producten van het merk. Om af te rekenen leg je vast wat je voorgeschoteld krijgt, plaats je het online met de hashtag #BirdsEyeInspirations en je krijgt een gratis tweede maaltijd.
Tutorial
Daarnaast krijg je ook nog eens tutorials van Marie Marte, die bekend staat om haar voedselfotografie op Instagram. Het is niet de eerste keer dat slimme marketeers Instagram gebruiken om consumenten te laten betalen voor een product: Kellogg’s Special K had eerder dit jaar een vergelijkbare stunt in Stockholm.
Verboden
Sommige restaurants hebben echter schoon genoeg van al dat gefotografeer: in New York is het in veel eetgelegenheden verboden om foto’s van je eten te maken, omdat het teveel af zou leiden.
Benieuwd wat de gasten ervan bakten als voedselfotograaf? Hier zijn een paar foto's die van het eten zijn genomen: