Ziggo geeft geen compensatie voor DDoS-storing

© CIDimport

Ziggo geeft geen compensatie voor DDoS-storing

Geplaatst: 27 augustus 2015 - 05:05

Aangepast: 26 augustus 2022 - 21:57

Redactie ID.nl

Ziggo-klanten die vorige week last hadden van de grote storing krijgen geen compensatie van de provider. Ziggo zegt zelf niet schuldig te zijn aan de storing, en zegt dat een financiële vergoeding onredelijk is.

Dat meldt de provider in een verklaring.

DDoS-aanval

Ziggo kreeg vorige week dinsdag en woensdag te maken met een grote DDoS-aanval, waardoor miljoenen gebruikers ruim 2 avonden lang geen internet hadden. Het ging vooral om klanten in het gebied waar eerst UPC lag, voordat die provider door Ziggo werd overgenomen.

Niet op z'n plaats

"We werden digitaal aangevallen en later gechanteerd met video's. We begrijpen dat de impact groot is geweest, maar we vinden het niet op z'n plaats om een vergoeding te bieden op basis van chantagepraktijken."

Anonymous

Tijdens de aanval verschenen diverse filmpjes op internet waarin de hackersgroep Anonymous de verantwoordelijkheid voor de aanval opeiste. De authenticiteit van die video's werd echter in twijfel getrokken, zeker omdat iedereen kan zeggen van Anonymous te zijn.

De echte oorzaak en motivatie achter de DDoS-aanval is nog niet bekend. Ziggo heeft aangifte gedaan, en er loopt een onderzoek bij justitie naar de daders.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten