Populariteit dvd blijft hoog
Ondanks alle pogingen van blu-ray fabrikanten om het nieuwe formaat te promoten wil het maar niet aanslaan. Uit cijfers van de analisten van de Amerikaanse NPD Group blijkt dat de koop-dvd in de Verenigde Staten nog steeds een marktaandeel heeft van 63%. Gemiddeld geven Amerikanen per maand zo'n 25 dollar uit aan films voor thuis.
Ondanks alle pogingen van blu-ray fabrikanten om het nieuwe formaat te promoten wil het maar niet aanslaan. Uit cijfers van de analisten van de Amerikaanse NPD Group blijkt dat de koop-dvd in de Verenigde Staten nog steeds een marktaandeel heeft van 63%.
Gemiddeld geven Amerikanen per maand zo'n 25 dollar uit aan films voor thuis. Het merendeel van dat bedrag (63%) wordt gespendeerd aan koop-dvd's. 7% gaat naar de aanschaf van blu-rayfilms, 18% naar het huren van films (zowel dvd als blu-ray) en 9% wordt aangegeven aan video-on-demand. Slechts 3% tenslotte wordt besteed aan betaalde download-films en online streaming.