Opera pakt uit met Turbo
Het moet gezegd: de makers van Opera hebben humor. Vandaag brengen de Noren een nieuwe versie van de browser uit. En daar hoort een reclamespot bij…
Het moet gezegd: de makers van Opera hebben humor. Vandaag brengen de Noren een nieuwe versie van de browser uit. En daar hoort een reclamespot bij…
Om de nieuwe Turbo-feature goed onder de aandacht te brengen, was er volgens Opera maar één reclamespot nodig: in een snelle racewagen. Maar dat kost geld… “Ach,” zegt Kei Grieg Toyomasu, marketingdirector, “onze concurrenten geven ook miljoenen uit aan tv- en billboardcampagnes. Hoog tijd dat wij er ook maar eens wat budget tegenaan gooien.” Dat levert het volgende boodschappenlijstje op:
Een paar gozers met een videocamera $ 3000
Hippe Zweese kleren $ 1500
Laptop $ 850
Huur van een Audi RS4 $ 700
Afhuren racecircuit (het gaat tenslotte om Turbo) $ 500
Zonnebankkuurtje $ 400
Taco’s (zowel zachte als knapperige) $ 385
EHBO-uitrusting $ 315
Bier (genuttigd NA de opname) $ 300
Benzine $ 230
Griepprik: $ 200. Parkeerboetes: $ 50 Discobal: $ 30 Deodorant en aftershave (om het angstzweet te verdoezelen: $ 20 Feesthoedjes: $ 15 Tabletten tegen brandend maagzuur: $ 15 Kauwgom: $ 5 Paperclips: $ 2,26.
In totaal spendeerde Opera dus maar liefst 8.517,26 dollar aan reclame voor Opera 11.10. :-D
De video:
De nieuwe versie van Opera downloaden kan hier.