ID.nl logo
Verzorg uw eigen drukwerk
© Reshift Digital
Huis

Verzorg uw eigen drukwerk

Het gemak van online fotocentrales is inmiddels bekend. Ze zijn goed, snel en goedkoop. Maar voor uw uitnodigingen, aankondigingen, menukaarten en ander drukwerk kunt u er meestal niet terecht. Tenzij... u uw opgemaakte documenten vermomt als foto.

Het gemak van online fotocentrales is inmiddels bekend. Ze zijn goed, snel en goedkoop. Maar voor uw uitnodigingen, aankondigingen, menukaarten en ander drukwerk kunt u er meestal niet terecht. Tenzij... u uw opgemaakte documenten vermomt als foto. Als u een groot aantal zelf opgemaakte documenten wilt versturen, zou het mooi zijn als u die snel en goedkoop door een centrale kon laten afdrukken. Maar Word slaat geen documenten op als jpg-bestand, een vereiste van de meeste fotocentrales. Geen nood, met het programma Snagit installeert u een virtuele printer die 'afdrukt' naar allerlei grafische formaten, waaronder .jpg. Vergelijk het maar met de virtuele printerdriver die u installeert om pdf-documenten te maken. De hoofdtaak van Snagit is het maken van schermafdrukken en het bewerken daarvan. Met de meegeleverde editor voegt u bovendien eenvoudig commentaar toe aan bijvoorbeeld een landkaartje dat u vanuit Encarta 'print'. Want met Snagit maakt u vanuit ieder programma op uw pc dat afdrukken ondersteunt – en dat zijn er heel wat – een jpg-bestand!

Stap 1

©CIDimport

Snagit is niet gratis, maar de gevraagde 39,95 dollar meer dan waard. U krijgt namelijk een uitermate handig pakketje aan hulpprogramma's (onder meer virtuele printerdriver, schermfotomaker en editor) waarvan u heel lang plezier zult hebben. Wilt u eerst de kat uit de boom kijken, kies dan voor de gratis probeerversie (werkt 30 dagen) op dezelfde site. Vergeet na het downloaden en installeren niet even een kijkje te nemen bij de Accessories en download wat virtuele plakplaatjes onder Stamps. Als voorbeeld kiezen we een Word-document dat we als foto willen laten afdrukken. We gebruiken Word 2007, maar u kunt uw creatie in elk willekeurig programma in elkaar zetten, als het maar kan afdrukken. Word 2007 heeft een setje alleraardigste voorgedefinieerde tekstvakvormen, klik daarvoor in het lint op de tab Invoegen en vervolgens op het kleine, naar beneden gerichte pijltje onder Tekstvak. Kies een leuk exemplaar door op een voorbeeld te klikken.

Stap 2

©CIDimport

Kies een aardige vulstijl door gebruik te maken van het kleurenmenu (nog steeds op het tabblad Invoegen). Er zijn zelfs verloopvullingen die het aardig doen bij het door ons gekozen cirkelvormige tekstvak. Ook een vaste kleur kiezen is uiteraard mogelijk, experimenteer er maar eens lekker op los.

Stap 3

©CIDimport

Het standaard tekstvak is wat aan de kleine kant. Als u veel tekst kwijt wilt, is het beter om deze op te rekken tot een paginavullende ovaal. De tekst loopt vanzelf tijdens het typen passend in de vorm. Zorg allereerst dat de pagina in Afdrukweergave staat. Klik daarvoor in het lint op het tabblad Beeld en vervolgens op de knop Afdrukweergave (1). Om de hele pagina in een keer te zien klikt u op Een pagina (2) en mocht u de liniaal ook willen zien, dan schakelt u het selectievakje voor de optie Liniaal (3) in. Met de handgreepjes kneedt u de cirkel tot een forse ovaal (4), waarna het opmaakdeel weer achter de rug is.

Stap 4

©CIDimport

Als het tekstvak eenmaal de juiste afmetingen heeft, kunt u beter terugzoomen naar paginabreedte. Handig, want zo ziet u namelijk wat u typt. Klik daarvoor in het lint onder Beeld op In-/ uitzoomen, selecteer in het daarop geopende venster de optie Paginabreedte en klik op OK. Klik in het tekstvak op de voorbeeldtekst en typ uw eigen tekst. Liefst zodanig lang dat die de vorm netjes opvult. Uiteraard zijn lettertype en kleur geheel naar eigen smaak aan te passen. Vergeet uiteraard niet het document na afloop te bewaren met de knop bij de pijl in bijgaande afbeelding.

Stap 5

©CIDimport

Tijd om het document naar een .jpg-afbeelding om te zetten. Klik daarvoor op de Startknop helemaal links bovenaan in Word 2007. In het menu dat opent, klikt u onder Afdrukken op Afdrukken. Werk in andere software, zonder vermaledijde linten en dergelijke, via het menu Bestand en Afdrukken. Klik niet op een printerknopje (zoals in Internet Explorer is te vinden), want dan wordt het document direct op uw standaardprinter afgedrukt; precies wat u deze keer niet wilt. In het venster Afdrukken selecteert u ten eerste de Snagit 8-printer (1) met behulp van het daarvoor bestemde selectiemenu. Klik dan op Eigenschappen (2) en in het venster Eigenschappen van Document op Snagit 8 op de knop Geavanceerd (3).

Stap 6

©CIDimport

Laat u niet afschrikken door het ietwat ingewikkeld ogende venster dat u nu ziet. Het enige wat we willen doen is de resolutie van het grafische bestand instellen. In veruit de meeste gevallen zal een waarde van 300dpi voldoende zijn. Blijkt een foto op A4-formaat naar uw smaak wat te grof, porbeer dan een resolutie van 600 dpi. Dat is zeker ruim voldoende, maar bedenk dat de bestandsgrootte navenant groter wordt bij een hogere resolutie. Kwestie van een keertje uitproberen dus. De resolutie stelt u in met het selectiemenu achter Afdrukkwaliteit. Klik op OK in alle openstaande vensters nadat u uw keuze gemaakt hebt, waarna het virtuele afdrukken begint.

Stap 7

©CIDimport

De virtuele afdruk opent in de Snagit Editor. In dit geval hoeft er verder niks bewerkt te worden, alleen moet u het bestand als .jpg opslaan. Kies JPG - JPEG Image in het selectiemenu bij (1) en klik vervolgens op de knop bij (2) om de compressiewaarde in te stellen. Daarbij geldt: hoe hoger, hoe beter de kwaliteit maar ook hoe groter het bestand. Dat laatste maakt bij een snelle breedbandverbinding gelukgelukkig niet zo heel veel meer uit, dus kies een lekker hoge waarde (3) die nog wel acceptabel is voor uw fotocentrale. Klik op OK en daarna op de knop Save As. Bewaar uw creatie op terug te vinden plek. Ga vervolgens naar uw favoriete online fotocentrale, upload de net gemaakte .jpg en kies een bijbehorend afdrukformaat (of albumpagina).

Stap 8

©CIDimport

Deze virtuele plaatjesprinter werkt met elk programma dat kan afdrukken. Wilt u bijvoorbeeld een landkaart uit Encarta in uw fotoalbum verwerken (of iets uit een routeplanner), dan is dat geen enkel probleem. Kwestie van een printopdracht geven, de Snagit printerdriver selecteren, resolutie instellen en klaar. Leuk bij landkaarten is het toepassen van de editor-functie. Een tekstballon voegt u toe door op de knop bij (1) te klikken, tekst in te voeren (2), de ballon naar de gewenste grootte slepen en tot slot de zaak bewaren als jpg-bestand (3). Let op: als u uw 'print' overigens nog eens wilt bewerken in een fotobewerker, kies dan voor het bestandsformaat .tif. Dan voorkomt u verlies door compressie! 9In een fotobewerker als Paint Shop Pro snijdt u een virtuele print bij naar het gewenste fotoformaat. Klik daarvoor op de bijsnijdknop in de verticale knoppenbalk, kies het formaat ( bijvoorbeeld 10 x 15 cm) (1), de afdrukstand (staand of liggend) met knop (2), sleep de uitsnede (3) tot hij goed is en dubbelklik in de uitsnede. Weer als .jpg bewaren en klaar!

▼ Volgende artikel
Shoppen zonder zorgen tijdens het feestdagenseizoen
© Zivica Kerkez | KerkezPhotography.com
Zekerheid & gemak

Shoppen zonder zorgen tijdens het feestdagenseizoen

Black Friday, Sinterklaas en kerst: juist nu zoeken we online massaal naar cadeaus en goede deals. Criminelen liften daarop mee. Door de snelle ontwikkeling van AI lijken nepwebwinkels, bezorgingsmails en misleidende aanbiedingen overtuigender dan ooit. Dit kun je doen om veilig te blijven.

Partnerbijdrage - in samenwerking met Bitdefender

Hoe criminelen inspelen op het feestdagenseizoen

In deze weken draait veel om gemak en tempo. Dat geeft cybercriminelen speelruimte. Ze bouwen webshops die nauwelijks te onderscheiden zijn van echte winkelketens en sturen meldingen over betalingen of zendingen die eruitzien alsof ze direct van een pakketdienst komen. Dankzij AI zijn die berichten foutloos, strak vormgegeven en arriveren ze precies op het moment waarop jij druk bent met bestellen.

Dit kun je zelf doen

Veilig shoppen heb je voor een groot deel zelf in de hand. Met een paar simpele checks kom je al een heel eind.

❗Kijk naar het webadres en let op namen die nét anders gespeld zijn of vreemde toevoegingen bevatten. Goed om te weten: een slotje en https betekenen alleen dat de verbinding versleuteld is, niet dat de winkel betrouwbaar is.
❗Staan er keurmerken op de site, bijvoorbeeld van Thuiswinkel Waarborg of Webshop Keurmerk? Klik daar dan op. Als ze echt zijn, word je doorgeleid naar de site van het keurmerk en zie je het certificaat dat aan de webwinkel is afgegeven.
❗Heb je je bestelling geplaatst en is het tijd om te betalen? Doe dat dan bij voorkeur via iDEAL of een creditcard met kopersbescherming, zodat je bij problemen sterker staat. Ontvang je een link in een mail of sms die verwijst naar een betaalpagina of inlogscherm? Ga dan zelf naar de website via je browser of de officiële app. Zo voorkom je dat je ongemerkt op een nagemaakte site terechtkomt.

Pakketfraude neemt rond december sterk toe

In december stijgt het aantal pakketstatusmeldingen en dat weten criminelen. Ze sturen berichten over gemiste bezorgingen, adresproblemen of extra kosten. Deze meldingen lijken vaak afkomstig van PostNL, DHL of DPD, maar sturen je in werkelijkheid naar een pagina waar je gegevens worden buitgemaakt. Wat deze vorm van fraude sterk maakt, is het moment waarop ze binnenkomen: precies als je zelf meerdere pakketten verwacht. Gebruik daarom altijd de officiële app van de pakketdienst om te zien of er echt iets speelt. Een bezorgdienst vraagt nooit via sms om betalingen of persoonlijke gegevens.

©ID.nl

Het kan altijd veiliger

Met de hierboven beschreven checks kun je al veel problemen voorkomen, maar dan nog kan het fout gaan. Bitdefender helpt door juist op de momenten waarop je zelf iets over het hoofd kunt zien mee te kijken.

Twijfels? Meteen scannen met Scamio

Wanneer je twijfelt over een link, QR-code of bericht kan Scamio uitkomst bieden, een gratis tool van Bitdefender. Je plakt een link of tekst in de chat of uploadt een screenshot van een mail of bericht. Scamio analyseert de inhoud en geeft een beoordeling in drie kleuren: rood (onveilig), oranje (verdacht) of groen (geen risico gevonden).

Je hebt alleen een Bitdefender-account nodig. Daarna kun je Scamio gebruiken via de web-app, WhatsApp, Facebook Messenger of Discord. Op de achtergrond vergelijkt de tool links met bekende scam-databases, analyseert hij de opbouw van websites en ontleedt hij QR-codes voordat jij ze hoeft te scannen. Dankzij zelflerende algoritmes blijft Scamio actueel, ook wanneer criminelen nieuwe trucs inzetten.

Zo beschermt Bitdefender je tijdens het shoppen

Naast Scamio biedt Bitdefender Premium Security een breed pakket aan bescherming. Het beveiligt Windows-, macOS-, Android- en iOS-apparaten tegen virussen, malware, ransomware en cryptomining. De e-mailbeveiliging herkent misleidende berichten en houdt verdachte bijlagen tegen. Functies voor het opsporen van oplichting signaleren gedrag dat past bij fraude, zoals nagemaakte betaalpagina's of nepaanbiedingen.

Scam Copilot kijkt realtime mee terwijl je shopt en waarschuwt wanneer een website, aanbieding of link niet klopt. Voor privacy biedt Premium Security een Password Manager, onbeperkt VPN-verkeer en een advertentieblokker met anti-tracker. Voor je identiteit monitort Bitdefender datalekken en laat het direct weten wanneer jouw gegevens opduiken.

©Bitdefender

Fijne – veilige! – feestdagen

Met een paar kleine handelingen kun je er zelf al voor zorgen dat je zo veilig mogelijk online shopt. Bitdefender voegt daar een slimme laag aan toe die zich aanpast aan de nieuwste trucs van criminelen. Zo blijf je zorgeloos shoppen, van de eerste Black Friday-deal totdat het laatste cadeau onder de boom ligt!

▼ Volgende artikel
Minder klikken, meer doen: zo automatiseer je je e-mail
© Jakub Krechowicz
Huis

Minder klikken, meer doen: zo automatiseer je je e-mail

Voor veel mensen is hun e-mailprogramma nog altijd het belangrijkste digitale hulpmiddel, maar lang niet iedereen haalt alles eruit. En dat kost tijd. Veel handmatig terugkerende taken kun je automatiseren. Of het nu gaat om het sorteren van berichten, het opstellen van standaardantwoorden of het plannen van verzendtijden: over al deze opties beschikt jouw mailprogramma al.

Dit artikel in het kort

Een goed ingerichte mailbox werkt bijna vanzelf. In dit artikel lees je hoe je e-mail slimmer inzet door filters, regels en sjablonen te gebruiken. Zo kun je berichten automatisch laten sorteren, mails op een later moment laten verzenden en herinneringen instellen voor antwoorden die nog uitblijven. Ook leer je hoe dynamische handtekeningen en slimme verzendvertragingen helpen om foutloze, professionele mails te sturen.

Misschien vind je dit ook interessant: 10 e-mailhacks: van overvolle inbox naar opgeruimd staat netjes

Een overvolle inbox leidt niet alleen tot stress, maar kost ook veel tijd bij het zoeken naar belangrijke berichten. Door slimme filters in te stellen, komt daar verandering in. Filters zorgen ervoor dat binnenkomende e-mails automatisch worden gesorteerd, gelabeld of doorgestuurd op basis van door jou bepaalde criteria.

In Gmail vind je deze functie via het tandwielpictogram rechtsboven. Klik op het radertje voor instellingen en daarna op Alle instellingen bekijken. Ga vervolgens naar het tabblad Filters en geblokkeerde adressen. Kies voor Nieuw filter maken.

In Outlook vind je vergelijkbare mogelijkheden via het menu met het radertje en het tabblad E-mail. Klik op Regels en dan op Nieuwe regel toevoegen. In Apple Mail ga je naar Mail in de menubalk, kies je voor Instellingen en klik je op het tabblad Regels.

Met regels kun je automatisch bepaalde taken laten uitvoeren.

Opgeruimd staat netjes

Het instellen van een effectieve filter begint met het bepalen van je specifieke behoeften. Wil je bijvoorbeeld alle berichten van je team in een aparte map verzamelen? Stel dan een filter in dat zoekt naar e-mailadressen met het domein van je bedrijf en deze automatisch verplaatst naar een speciale teammap.

Voor frequente nieuwsbrieven kun je een filter maken dat alle e-mails met 'nieuwsbrief' in de onderwerpregel naar een toegewezen map verplaatst. Een praktische toepassing is het automatisch labelen van e-mails waarin bepaalde projectcodes voorkomen. Als je bijvoorbeeld werkt aan 'Project Phoenix', kun je een filter instellen dat alle e-mails met deze term in het onderwerp of de inhoud voorziet van een specifiek label of verplaatst naar de projectmap. Experimenteer met verschillende filtercriteria om te ontdekken welke combinatie het beste werkt voor jouw specifieke workflow.

Perfecte regelstrategie

Het opzetten van e-mailregels vereist een strategische aanpak. Begin met het analyseren van je communicatiepatronen: welke soorten e-mails ontvang je regelmatig en hoe handel je deze normaal gesproken af? Identificeer terugkerende patronen en maak vervolgens regels die deze afhandelingsprocessen automatiseren. Een goede strategie is om te beginnen met slechts enkele basisregels en deze geleidelijk uit te breiden. Te veel regels tegelijk inzetten kan leiden tot onverwachte resultaten en verwarring.

Houd bij het ontwikkelen van je regelstrategie de volgende principes in gedachten: specifieke regels hebben voorrang op algemene regels, dus plaats de meest specifieke regels bovenaan je regellijst. Test nieuwe regels grondig voordat je ze permanent inschakelt, vooral regels die berichten verwijderen of doorsturen.

Evalueer regelmatig de effectiviteit van je regels om verouderde exemplaren te verwijderen. Als je met een team werkt, overweeg dan om regelsjablonen te delen zodat iedereen kan profiteren van dezelfde verbeteringen. Uiteindelijk moet je de regelstrategie verbeteren naarmate je werkprocessen veranderen. Een statische set regels verliest op termijn aan effectiviteit.

Handtekeningen

Handtekeningen doen meer dan alleen contactgegevens weergeven; ze kunnen dynamische informatie bevatten die automatisch wordt aangepast op basis van de ontvanger of het tijdstip. In Outlook ga je naar Bestand / Opties / E-mail / Handtekeningen om geavanceerde handtekeningen te maken. Gmail-gebruikers vinden deze functie onder Instellingen / Algemeen / Handtekening. Apple Mail biedt handtekeningopties via Mail / Instellingen / Handtekeningen.

Een fijne functie is het gebruik van voorwaardelijke handtekeningen. In Outlook kun je bijvoorbeeld verschillende handtekeningen maken en deze koppelen aan specifieke e-mailaccounts of zelfs aan bepaalde ontvangers. Zo kun je een formele handtekening gebruiken voor externe communicatie en een informelere voor interne berichten. De variabelen in Outlook (zoals %Company% of %Phone%) worden automatisch gevuld met informatie uit je profiel, wat zorgt voor consistentie en tijdsbesparing bij het onderhouden van je contactinformatie.

Overweeg om html-elementen toe te voegen aan je handtekening voor een professionelere uitstraling. Voeg bijvoorbeeld een gepersonaliseerde afspraaklink toe die rechtstreeks naar je agenda verwijst, zodat ontvangers met één klik een vergadering kunnen plannen. Of integreer een dynamische banner die je nieuwste producten of diensten promoot. Ook kun je informatieve links naar veelgestelde vragen of kennisartikelen opnemen, wat het aantal routinevragen in je inbox kan verminderen. Zorg er wel voor dat je handtekening niet te groot of afleidend wordt – houd het professioneel en functioneel.

Ook onlinemaildiensten als Gmail bieden de mogelijkheid om (meerdere) handtekeningen toe te voegen.

Uitgestelde verzending

Het timen van e-mails kan heel belangrijk zijn voor de effectiviteit ervan. De functie voor uitgestelde verzending stelt je in staat om e-mails voor te bereiden wanneer het jou uitkomt, maar ze te laten bezorgen op een ander moment. In Gmail activeer je deze functie tijdens het opstellen van een bericht door op het kleine driehoekje naast de knop Verzenden te klikken en Verzenden plannen te selecteren. Vervolgens kun je een specifieke datum en tijd kiezen of een van de voorgestelde tijdstippen selecteren.

Outlook-gebruikers kunnen een vergelijkbare functie vinden in het Opties-tabblad tijdens het opstellen van een e-mail. Klik op Verzenden plannen en specificeer wanneer het bericht moet worden verzonden. In Apple Mail klik je ook op het pijltje naast de verzendknop, en vervolgens op Stuur later. Het inplannen van mails is meer dan alleen een technische truc; het is een strategisch communicatiemiddel.

Mails inplannen is een goed idee als je vaak in het weekend of vanuit het buitenland mailt.

E-mailsjablonen

Het herhaaldelijk typen van vergelijkbare e-mails is een verborgen productiviteitsdief. E-mailsjablonen bieden een elegante oplossing voor dit probleem. In Gmail kun je sjablonen instellen door eerst Geavanceerde instellingen te activeren. Ga naar Instellingen / Geavanceerd en schakel Templates in. Tijdens het opstellen van een e-mail kun je nu via de drie puntjes rechtsonder kiezen voor Templates / Concept opslaan als sjabloon. Bij toekomstig gebruik selecteer je simpelweg het gewenste sjabloon via hetzelfde menu.

Outlook-gebruikers kunnen sjablonen maken door een nieuwe mail te openen, naar Invoegen / Apps / Mijn sjablonen te gaan en op + Sjabloon te klikken. In Apple Mail kun je werken met tekstfragmenten via de ingebouwde tekstvervanging van macOS. Ga naar Systeeminstellingen / Toetsenbord / Tekst en voeg daar je veelgebruikte tekstfragmenten toe met bijbehorende snelkoppelingen.

Sjablonen zijn handig om snel gelijksoortige e-mails op te bouwen zonder dat je alles handmatig hoeft in te voeren.

Verzendvertragingen

Het overkomt iedereen wel eens dat je na het versturen van een mail ontdekt dat er een fout in zat. Gelukkig bieden moderne e-mailprogramma's beschermingsmechanismen.

In Outlook kun je verzonden berichten terugroepen via Verzonden items. Open het bericht en klik op Acties / Dit bericht terugroepen. Deze functie werkt alleen binnen Exchange-netwerken én de ontvanger het bericht nog niet heeft geopend.

In Gmail ontbreekt een echte terugroepfunctie, maar je kunt wel een verzendvertraging instellen via Instellingen / Algemeen / Verzenden ongedaan maken. Dit geeft je een tijdvenster (maximaal 30 seconden) om verzending te annuleren.

Een betere benadering is het instellen van verzendregels die potentiële blunders voorkomen, bijvoorbeeld een regel die vraagt om bevestiging voordat je e-mails met het woord 'bijlage' verstuurt zonder daadwerkelijk een bijlage toe te voegen. Of een vertragingsregel die alle e-mails aan belangrijke klanten eerst twee minuten in de outbox houdt, zodat je tijd hebt om eventuele fouten te ontdekken.

Voor de meest gevoelige communicatie kun je zelfs een 'slaapregel' instellen: schrijf 's avonds belangrijke e-mails, maar laat ze automatisch in je concepten staan tot de volgende ochtend, wanneer je ze met frisse blik kunt nalezen voordat ze daadwerkelijk worden verzonden.

Herinneringen

Een van de meest onderschatte functies in e-mailprogramma's is de mogelijkheid om automatische herinneringen in te stellen voor berichten waarop je een antwoord verwacht. In Outlook kun je een bericht markeren voor opvolging door op de Opvolgen-vlag te klikken in een geopend bericht. Door met de rechtermuisknop op deze vlag te klikken, kun je een specifieke herinneringsdatum instellen en zelfs aangeven dat je een herinnering wilt ontvangen als je geen antwoord hebt gekregen.

Gmail-gebruikers kunnen de Snooze-functie inzetten om berichten tijdelijk te verbergen en op een later tijdstip weer te laten verschijnen. Klik met de rechtermuisknop op een bericht en selecteer Snoozen. Vervolgens kun je kiezen wanneer het bericht weer in je inbox moet verschijnen.

Voor Apple Mail-gebruikers biedt de ingebouwde Herinnering-functie vergelijkbare mogelijkheden. Selecteer een bericht, klik rechts en kies Herinnering. Vervolgens kun je aangeven wanneer je aan dit bericht herinnerd wilt worden.

Snoozen, of opvolgen, is een goede manier om jezelf te herinneren aan een eerder verzonden mail.

Productiever

De functies die we in dit artikel hebben besproken, vormen slechts het topje van de ijsberg als het gaat om de verborgen mogelijkheden van je e-mailprogramma. Door filters en regels in te stellen, creëer je een inbox die automatisch sorteert en prioriteiten stelt. Slimme handtekeningen zorgen voor consistente, professionele communicatie, terwijl uitgestelde verzending garandeert dat je berichten op het optimale moment aankomen.

Met sjablonen elimineer je het repetitieve typewerk en dankzij geautomatiseerde follow-ups blijft geen enkele belangrijke e-mail onbeantwoord. Deze functies werken samen om je dagelijkse e-mailroutine drastisch te versnellen en je communicatie te professionaliseren. Door nu tijd te investeren in het ontdekken en instellen van deze verborgen e-mailkrachten, win je in de toekomst uren aan productieve tijd terug. Die tijd kun je besteden aan echt waardevol werk in plaats van aan het beheren van je inbox.

📨 Je papieren post beter organiseren?

(ja, het bestaat nog!)