Jamie Moser, een woordvoerder van Microsoft, zegt dat de beschuldiging van Yahoo dat Microsoft niet echt het bedrijf wilde kopen geschiedvervalsing is. Een aantal aandeelhouders - geleid door Icahn - wil dat Yahoo opnieuw om de tafel gaat zitten met Microsoft. De softwaregigant heeft echter laten weten dat het geen interesse meer heeft in Yahoo. Microsoft wil nog wel samenwerken, maar het ziet een complete overname niet meer zitten.

Volgens Yahoo schetst Icahn een verkeerd beeld van hoe de onderhandelingen met Microsoft zijn gegaan. Yahoo is van mening dat zijn raad van bestuur nog steeds de meest gekwalificeerde groep mensen is om de waarde van het bedrijf te maximaliseren.