Android-fans klagen dan ook over de hoge prijs van de Tab.
De Samsung Galaxy Tab is gisteren via Belsimpel.nl in de verkoop gegaan, begin volgende maand volgt de officiële introductie bij Samsung zelf. De Tab heeft een kleiner scherm dan de iPad (7 inch versus 10,1 inch), draait op een Cortex A8 (1 GHz)-processor en draait op Android 2.2. Samsung wil met de kleinere schermgrootte het gat tussen smartphone en netbook vullen. Een volledige lijst van specificaties is bij AndroidPlanet te vinden.
Het is maar de vraag of de Galaxy Tab aan gaat slaan. Android-gebruikers klagen dat de tablet in Nederland veel te duur is, zeker in vergelijking met de Amerikaanse verkoopprijzen. Daar kan het 16GB-model voor minder dan € 500 worden aangeschaft. Gebruikers vinden het vooral onbegrijpelijk dat de Tab meer kost dan een gelijkwaardige iPad, die een aanzienlijk groter scherm heeft.















