Dat geldt niet voor de iPad. Veel gebruikers melden dat hun pc of usb-hub niet genoeg energie kan leveren om de iPad op te laden. Succesverhalen komen eigenlijk alleen bij het laden vanaf het stopcontact en de usb-poort van Mac-computers. Vermoedelijk trekt de iPad meer energie dan de usb-specificaties officieel toelaat.

Wat betreft wifi: een aantal gebruikers meldt dat de wifi-verbinding zo nu en dan wegvalt, terwijl er op de iPhone geen problemen zijn met de verbinding. Wie de iPad vlak naast zijn router houdt, heeft zelfs helemaal geen signaal. Vermoedelijk zal Apple dit met een firmwareupdate wel kunnen verhelpen, maar echt handig is het niet voor een apparaat dat voornamelijk via wifi met de buitenwereld communiceert.