Maar volgens Microsoft-baas Steve Ballmer zal dit niet gebeuren.

De ontwikkeling van Office 14 heeft vertraging opgelopen en de kantoorsuite zal pas in de zomer van 2010 uitkomen. Microsoft kan alleen Windows 7 en Office 14 tegelijkertijd uitbrengen wanneer het de lancering van Windows 7 zou uitstellen, maar een dit zou bij veel gebruikers slecht vallen.

Microsoft maakte vorige maand een alfaversie van Office 14 beschikbaar voor een selecte groep testers. Deze zomer zal de eerste betaversie van Office 14 uitkomen. Microsoft is wel voornemens om Office 14 en SharePoint Server 14 tegelijkertijd uit te brengen.