Het bedrijf wil dat Apple duidelijkheid geeft over zijn vermeende monopoliepositie. Apple heeft Alsup gevraagd deze rechtszaak te verwerpen, maar Alsup weigert.

Apple geeft geen zin in deze rechtszaak omdat het specifiek op Mac OS X 10.6 gericht is. Eerder hadden Psystar en Apple al een identiek conflict over OS X 10.5. Volgens Apple zijn deze twee gevallen zo goed als identiek en is het daarom onzinnig om de rechtszaak door te laten gaan. Blijkbaar is dit in het verkeerde keelgat geschoten van Alsup. Zijn verdediging: "Apple heeft hard zijn best gedaan om Snow Leopard uit de rechtszaal te houden door het product zo geheim mogelijk te houden en het product pas na de eerste rechtszaak te introduceren. Dat Apple zich nu weer voor de rechter moet verantwoorden is zijn eigen fout."

The Register