Het SIDN, verantwoordelijk voor het stabiel functioneren en de ontwikkeling van het .nl-domein op het internet, is blij met de uitkomst en hoopt in 2010 nog beter te scoren. "Onze plannen om in 2010 de .nl-zone te signeren middels DNSSEC zullen zeker bijdragen aan de veiligheid van .nl. Met DNSSEC wordt het antwoord op een DNS-query digitaal ondertekend zodat de bezoeker van een website zeker weet dat hij antwoord krijgt van de juiste partij. Het biedt helaas geen volledige oplossing voor phishing, dat blijft ook met DNSSEC mogelijk, maar het is momenteel wel de meest complete en veiligste oplossing voor de kwetsbaarheden in het DNS, de basis van het internet," zegt Roelof Meijer, Algemeen Directeur van SIDN.