KORT: Apple Maps blijft verkeerde plaats aangeven

© CIDimport

KORT: Apple Maps blijft verkeerde plaats aangeven

Geplaatst: 11 december 2012 - 10:58

Aangepast: 16 november 2022 - 09:21

Redactie ID.nl

Apple zet het Australisch dorpje waardoor reizigers in de woestenij strandden nog steeds verkeerd neer, EPD's worden 1 januari losgemaakt van landelijke uitwisseling en LinkedIn verandert profielen.

Australisch dorpje nog steeds verkeerd in iOS Maps

Na de update om reizigers die met Apple Maps Australië intrekken te behoeden voor een uitdrogingsdood, staat het dorpje Mildura nog steeds op de verkeerde plek. The Register ontdekte dat de navigatie nu wel naar de juiste plaats gaat, maar dat het dorp nog steeds in de outback verschijnt. Gebruikers die geen navigatie gebruiken maar de kaart lezen, komen nog steeds bij de tweede Mildura uit, dat niet blijkt te bestaan.

Toch niet langer in EPD

Minister Schippers van Volksgezonheid, Welzijn en Sport schrijft aan de Tweede Kamer (PDF) dat de EPD-deadline van 1 januari 2013 gewoon blijft staan. Dossiers van mensen die nog geen toestemming hebben gegeven dat hun gegevens mogen worden uitgewisseld blijven op hun plek en mogen niet door het landelijk schakelpunt (LSP) worden gebruikt. Koepelorganisatie VZVZ wilde uitstel, omdat er 400.000 mensen toestemming hebben verleend en het LSP daarom geen toegang meer heeft tot het grootste deel van de 8 miljoen EPD's waar het in theorie bij zou kunnen.

De minister gaat in haar Kamerbrief ook nog even in op de zaak tegen zorgverzekeraars die is aangespannen door huisartsenvereniging VPHuisartsen. Deze wil af van de inspanningsverplichting die het LSP stelt, omdat huisartsen bang zijn verplicht te worden aan te sluiten bij de landelijke uitwisselingsdienst voor EPD's. Schippers zegt dat er geen sprake is van een dergelijke verplichting, maar wil de uitkomst van het kort geding afwachten.

LinkedIn vernieuwt profielen

Het zakelijke sociale netwerk LinkedIn neemt de profielen op de schop. De nieuwe opzet is simpeler qua design en heeft een soort omslagfoto, zoals bij Facebook. Ook zet LinkedIn meer in op dataoverzichten, zodat gebruikers sneller zien wie hun pagina bezoeken en hoe ze daar terecht zijn gekomen. Enkele datavisualisatie-elementen laten de pagina er aantrekkelijker uitzien, zoals een serie bollen in plaats van cijfers met percentages.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten