Netflix bevestigt komst abonnement met advertenties

© CIDimport

Netflix bevestigt komst abonnement met advertenties

Geplaatst: 27 juni 2022 - 05:08

Aangepast: 20 september 2022 - 08:01

Wesley Akkerman

De co-ceo van Netflix, Ted Sarandos, bevestigt tijdens een interview dat het bedrijf een abonnement lanceert dat advertenties voorschotelt.

Netflix bevestigt komst abonnement met advertenties

Het interview vond plaats tijdens het Internationaal Reclamefestival van Cannes. Vorige maand verscheen het gerucht al dat Netflix dit abonnement voor eind 2022 wil uitrollen.

Nu is de kogel dus door de kerk, schrijft de Hollywood Reporter. “We nemen een potentiële groep abonnees niet mee”, laat Sarandos weten. De co-ceo doelt daarmee op een specifieke groep.

Nieuw Netflix-abonnement

Het gaat om de groep die Netflix te duur vindt en geen problemen heeft met advertenties. Daarom komt er een nieuw abonnement aan, dat goedkoper is dankzij het tonen van advertenties.

Het is dus niet zo dat abonnees van huidige abonnementen ineens reclame gaan zien. In april zei de andere Netflix-ceo, Reed Hastings, nog dat hij openstaat voor dit specifieke idee.

Netflix moet iets ondernemen. Voor het eerst in meer dan tien jaar verloor het bedrijf onlangs betalende klanten. Ongeveer 200.000 mensen zwaaiden de dienst vaarwel in het eerste kwartaal van 2022.

Ondanks dat blijft Netflix de grootste videostreamingdienst van dit moment, met zo’n 222 miljoen abonnees. Maar het verlies kwam hard aan, en daarom onderzoekt het bedrijf nu allerlei opties.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten