Alle moderne techniek ten spijt, een film op groot formaat blijft een ervaring apart. Helaas kunt u veelal alleen de nieuwste films in de bioscoop zien. Citizen Cinema gaat hier verandering in brengen. Dit Utrechtse initiatief wil de echte klassiekers weer terugbrengen op het witte doek. Elke maand kunt u een meesterwerk opnieuw zien zoals het bedoeld is. In eerste instantie alleen in Utrecht, maar het is de bedoeling om het uit te breiden naar andere steden. Op het moment dat u dit leest, is de eerste vertoning - Alfred Hitchcocks North by Northwest - al geweest, maar elke maand wordt een andere filmklassieker teruggebracht naar de bioscoop. Wilt u zelf meebeslissen welke film het verdient om opnieuw vertoond te worden, ga dan naar http://www.citizencinema.nl