De partners, OEM's en ontwikkelaars, kunnen Windows 7 RTM vanaf 6 augustus downloaden. Voor andere groepen wordt het 7, 16 of 23 augustus. Andere talen dan de Amerikaanse komen pas op 1 oktober.

Ook meldt Microsoft dat er in sommige landen inderdaad, zoals de geruchten melden, een "family-pack" komt voor drie thuis-pc's. Microsoft heeft ons bevestigd, dat dit helaas niet in Nederland zal zijn. Net als dat de 50% korting bij voorverkoop aan onze neus voorbij gaat.

Gewone gebruikers zullen moeten wachten tot Windows 7 op of na 22 oktober in de winkel verschijnt. Hoe u zich op Windows 7 nu al kunt voorbereiden kunt u uitgebreid lezen op http://www.readyset7.com/ Ondertussen kan iedereen die de RC-versie (release candidate) heeft deze tot 1 maart 2010 ongestoord blijven gebruiken. Dan starten de waarschuwingsreboots tot 1 juni 2010, wanneer de RC-versie er helemaal mee stopt.