Volgens de Wall Street Journal zijn er in de voorverkoop al enkele honderdduizenden iPads verkocht. Verwacht wordt dan ook dat er meer iPads in de eerste drie maanden zullen worden verkocht, dan de 1,2 miljoen van de eerste generatie IPhones in dezelfde periode.

Analisten voorspellen zelfs dat Apple dit jaar maar liefst 6 miljoen iPads zal verkopen. Door het grote succes in Amerika is de kans groot dat de levering van de iPad in de rest van de wereld langer zal worden uitgesteld. In Europa zou de iPad vanaf eind april leverbaar worden. Voor Nederland is zelfs nog geen datum genoemd.

Door een overenkomst met Fujitsu heeft Apple nu wel officieel de rechten op de het gebruik van de naam iPad.