Er kunnen twee verschillende drukpunten tegelijkertijd worden geregistreerd, waardoor multitouch mogelijk is. Voor het registreren van meer dan twee drukpunten is de controller te zwak.
Dat monitorfabrikanten niet zelf drivers uitbrengen om deze functionaliteit in te schakelen, heeft volgens de programmeur twee redenen. Ten eerste zou de bepaling van de drukpunten niet honderd procent nauwkeurig zijn, waardoor de consument wel eens teleurgesteld zou kunnen raken. Daarnaast verdienen de fabrikanten veel geld aan échte (multi-)touchmonitoren. Deze hoge winstmarges willen ze niet op het spel zetten door de touchfunctionaliteit op goedkopere monitoren in te schakelen.
De universele driver werkt op alle lcd-monitoren uit 2003 en later. Wel moet de monitor via dvi aangesloten zijn; de ouderwetse vga-kabel is niet in staat de extra touch-informatie te versturen. Mac-gebruikers staan voorlopig in de kou; de bètadriver werkt vooralsnog alleen onder Windows XP (32-bit), Windows Vista (32-bit en 64-bit) en Windows 7 (alle versies behalve Starter).
U kunt de driver hier downloaden.
















