Is er dan nog leven voor een dienst als Twigger? Waarschijnlijk wel.

Steeds meer providers trekken alles uit de Web 2.0-kast om webmail gelikter te maken. Al die toeters en bellen zijn leuk en aardig - sommige e-maildiensten verschillen nauwelijks van een echt e-mailprogramma - maar vaak veranderen ze webmail in een loodzware toepassing. Dat is mooi als je thuis een Core 2 Duo draait, maar een ramp op een 486 met 28k8-modem in dat afgelegen vakantieoord. En dan komt Twigger van pas.

Twigger is no-nonsensewebmail en draait snel en soepel. De dienst is nog altijd gratis, maar registratie is een must en u moet een aantal persoonlijke gegevens achterlaten. Vervolgens krijgt u "maximaal eens per twee weken informatie van Twigger en zijn adverteerders gebaseerd op uw profiel." Een reclamevrije Twigger kan ook; dat kost 18 euro voor een half jaar en 30 euro voor een jaar.

Website: www.twigger.nl
Sterren: 4/5