Een kleinere groep van zogenoemde e-patiënten, zijn erg actief op fora en plaatsen daar veel berichten en beoordelingen over de ziekenhuizen waar ze zijn geweest of de dokter die hen geholpen heeft. In 2000 nog, zocht slechts 25% naar online advies. De groei is een logisch gevolg van de meeveranderende medische wereld. Die gaat zich ook steeds meer digitaal richten tot de patiënt door middel van e-mail consults of het online weergeven van de bezettingsgraad in een ziekenhuis.
Alhoewel het internet dus steeds meer gebruikt wordt, staat het nog altijd op de derde plaats samen met het lezen van boeken. Als eerste wordt nog altijd naar de dokter gegaan, gevolgd door het raadplegen van vrienden en bekenden.
Bron: CNet















