In de glorietijd van het medium waren dat er 47 miljoen.

De 3,5 inch floppy is bijna 30 jaar een onmisbaar medium geweest voor het uitwisselen van bestanden tussen computers. Sony was een van de pioniers met de 3,5-inch variant, die de veel grotere 5,25-inch exemplaren heeft vervangen. Met het groter worden van de bestanden en de opslagbehoefte werd de floppy steeds vaker vervangen door cd's, dvd's, zip-schijven en usb-geheugensticks. Apple was met de introductie van de iMac in 1998 de eerste computerfabrikant die de floppy disk met pensioen stuurde. Dell trok pas in 2003 de stoute schoenen aan om de floppy drive niet meer standaard in pc's in te bouwen. Vele fabrikanten van de floppies gingen Sony voor en stopten al eerder met de productie van de schijfjes.

Via: Cnet