Een andere gewilde hack is de unlock, waarbij de baseband vrijgeschakeld wordt voor alle sim-kaarten, niet alleen die van de originele provider. Zo is het mogelijk een iPhone uit Amerika, die aan AT&T gekoppeld is, met een Nederlandse sim-kaart te gebruiken.

Apple heeft met de introductie van iPhone OS 3.1 een nieuwe baseband (05.11.07) uitgebracht. Wie zijn iPhone (per ongeluk) geüpgradet heeft naar deze firmwareversie of een nieuwe iPhone in de winkel kocht, had geen mogelijkheid deze baseband te unlocken en zat dus aan een simlock vast. Inmiddels is het GeoHot gelukt om deze baseband te kraken. Hiervoor gebruikt hij een tool genaamd blacksn0w, te vinden in de alternatieve applicatiewinkel Cydia voor wie zijn iPhone al gejailbreakt heeft. Mensen die hun iPhone sowieso nog niet gekraakt hebben kunnen gebruik maken van blacksn0w, een tool die de jailbreak én unlock kan uitvoeren.

DailyTech