Dit toestel moet een geduchte concurrent voor de iPhone 4 gaan worden. Uiteraard draait het toestel op het nog niet uitgebrachte BlackBerry OS 6, dat veel meer gericht is op vingerbediening en integratie met sociale netwerksites.

Toch ziet RIM ook de iPad als een bedreiging. Het bedrijf wil nu zelf een tablet in de markt zetten, die als een uitbreiding op de BlackBerry-smartphones gezien kan worden. De tablet krijgt zelf geen 3G-mogelijkheden maar kan via tethering verbonden worden aan een BlackBerry om zo verbinding te zoeken met het internet. Research In Motion heeft de tablet niet officieel bevestigd, maar volgens bronnen binnen het bedrijf moet de tablet nog dit jaar in de winkels liggen.

Wall Street Journal