Het lijkt er op dat ook OpenOffice.org gebruikers eraan moeten geloven. Volgens Cnet werken ontwikkelaars bij Sun aan een nieuwe gebruikersinterface voor het open-source office pakket. In een screenshot lijkt de nieuwe gebruikersinterface veel op de "ribbon" knoppenbalk zoals we die kennen van Office 2007. Gelukkig is de menubalk ook nog aanwezig, wat zou kunnen betekenen dat we van allebei de bedieningsmogelijkheden kunnen genieten.

Het OpenOffice.org pakket van kantoortoepassingen is al jaren een open-source alternatief voor Word, Excel en Powerpoint. Volgens de ontwikkelaars is de gebruikersinterface nog in de testfase en kan er nog van alles veranderen. De reacties die hierop binnenkomen worden in de beslissingen meegenomen.