Sony noteerde een jaarverlies van één miljard dollar, NEC een verlies van drie miljard dollar, Sanyo (dat op dit moment fuseert met Panasonic) een verlies van 970 miljoen dollar en bij Hitachi gaat het zelfs nog slechter dan bij Panasonic: het bedrijf lijdt een jaarverlies van bijna 8 miljard dollar.

De financiële crisis heeft bij Panasonic gezorgd voor een verkoopdaling van 10 tot 19 procent, terwijl de materiaalkosten juist gestegen zijn. De verwachtingen voor dit jaar zijn dan ook grimmig. Panasonic denkt dat door de recessie, de afnemende vraag en de verschuiving naar goedkopere producten uit nieuwe markten er weinig positiefs te melden zal zijn over dit jaar. Het bedrijf gaat in ieder geval zijn management herstructureren.

BetaNews