Wel duidelijk is dat nVidia alle zeilen bij zal moeten zetten om de GT300 nog in Q1 2010 de deur uit te krijgen.

Tussen de huidige gpu's en de GT300 zit een gat dat opgevuld moet worden met de GT215 (lowend), GT216 (midrange) en GT218 (highend). Vreemd genoeg blijft nVidia muisstil over deze gpu's; het bedrijf concentreert zich juist op zijn eerste 40nm mobiele gpu, die spoedig gereed moet zijn. Leuk en aardig, maar deze gpu kampt met een behoorlijk lage yield, wat dramatisch is voor een chip die in flinke volumes verkocht moet gaan worden.

Zolang het stil blijft rondom de GT21x-gpu's heeft nVidia geen weerwoord voor ATI's Radeon HD 4770. nVidia vraagt zijn partners om de GeForce 9800 niet tegenover deze kaart te zetten, omdat het de prijs hiervoor niet laag genoeg kan krijgen. Hetzelfde geldt voor de GTS 250. De eerste nieuwe gpu's worden nu rond Computex verwacht, wat concreet betekent dat nVidia tot het derde kwartaal van dit jaar geen antwoord heeft op de HD 4770.

The Inquirer