Dat de GN40 geen blu-ray-materiaal kan decoderen, betekent niet dat 1080p-materiaal onmogelijk is. Wanneer de bitrate laag genoeg is, kan de processor nog met het materiaal overweg. Voor internet hd-content zou de GN40 dus krachtig genoeg moeten zijn.

Nu moet wel gezegd worden dat er (nog) geen netbooks zijn die iets aan 1080p-weergave hebben; de meeste netbooks hebben een scherm met een verticale resolutie die niet boven de 800 pixels uitkomt. Voor nettops, de desktop-varianten van netbooks, kan het verschil tussen de GN40 en Ion wèl een beslissende rol spelen. Hier wordt namelijk gebruik gemaakt van een externe monitor.