Wie zijn iPhone met firmware 3.0 wil jailbreaken kan hiervoor het beste redsn0w gebruiken, een gebruikersvriendelijke schil waarmee in een paar stappen de iPhone aangepast wordt. Hierna bevinden Cydia en/of Icy zich op de iPhone.
Voor iPhone 3G-modellen met een sim-lock is het vervolgens mogelijk om via Cydia de nieuwe ultrasn0w-tool te installeren. Deze verwijdert softwarematig het simlock, waarna de iPhone ook sim-kaarten van andere providers accepteert.
Let op, beide procedures zijn niet legaal en hoewel ze bij normaal gebruik geen permanente schade kunnen uitrichten, verleent Apple geen garantie meer na het uitvoeren van deze procedures. Het is maar dat u het weet. Bezitters van de nieuwe iPhone 3GS hebben pech, zij vallen voorlopig nog buiten de boot.















