Reviewers zouden niet allemaal dezelfde chipset toegespeeld hebben gekregen; afgezien van het gebruikersdoel zou nVidia sommige reviewers de desktopchipset (MCP7A-U) hebben toegestuurd en anderen de mobiele variant (MCP79MX). Intel vergeet voor het gemak overigens te vertellen dat de eigen 945GSE-chipset al bijna vier jaar oud is...
Ook claimt Intel dat het Ion-platform meer energie nodig heeft en meer materiaalkosten met zich meebrengt. Dat klopt op zich wel, maar het Ion-platform is dan ook tot veel meer in staat, zoals 1080p-video en gaming. Dat is op het Intel-platform toch echt niet mogelijk.
Het laatste argument is dat nVidia zijn Ion-oplossingen pas in het vierde kwartaal gereed kan hebben. Omdat Intel niet veel later met een compleet nieuwe Atom met geïntegreerde grafische controller op de markt komt (Pineview), denkt Intel dat het Ion-platform in korte tijd verouderd is. Hierbij vergeet Intel te vermelden dat zelfs de nieuwe igp niet zo snel is als nVidia's huidige grafische chipset.
Intel maakt zich dus wel degelijk zorgen om Ion. De huidige Atom-chipsets zijn duidelijk inferieur aan de oplossing van nVidia, in ieder geval tot de release van Pineview.
















