Nelson plaatste deze post naar aanleiding van eerdere uitlatingen van topman Steve Ballmer dat er een nieuwe Xbox zou komen in 2010.
Wanneer er een nieuwe Xbox komt, zal deze gebruik gaan maken van de nieuwe controller Project Natal die Microsoft momenteel in ontwikkeling heeft. Deze draadloze controller met bewegings- en geluidssensoren werd eerder op de E3 gedemonstreerd en wordt pas volgend jaar op de markt verwacht.
Dit betekent overigens niet dat Microsoft helemaal niets gepland heeft voor 2010. Alhoewel Microsoft heeft laten weten dat Project Natal als een add-on zal komen voor de huidige Xbox 360, is het niet ondenkbaar dat ze een bepaalde nieuwe hardware-bundel uit willen brengen om bijvoorbeeld de Wii spelers te laten overstappen.















