Volgens AMD hoeven niet alle physcis-effecten op de gpu uitgerekend te worden; de normale cpu voldoet al voor een groot deel van de physics-berekeningen. Pas bij enorme parallelle berekeningen is een gpu vereist.

Het is geen verrassing dat ATI kiest voor Havok/OpenCL in plaats van nVidia's PhysX/CUDA. Wel interessant is de reactie op de claim dat nVidia ATI meerdere malen aangeboden zou hebben de CUDA-techniek te gebruiken. Volgens ATI is dit namelijk absoluut niet waar. nVidia heeft alleen in de pers geroepen dat ATI gebruik kan maken van CUDA, maar de techniek nooit aan ATI zelf aangeboden.