Gedurende het afgelopen jaar is het Androidgebruik met 32% per maand gegroeid. De grote groei van het Andoidgebruik is het gevolg van het grote aantal apparaten dat gebruikt wordt bij vershillende netwerkproviders.
Waren het er in september nog twee: de HTC Dream en de HTC Magic. Nu zijn het elf toestellen die goed zijn voor 96% van het Androidgebruik. Motorola is daarbij goed voor bijna de helft, gevolgd door HTC en Samsung. In Europa blijft het Android gebruik nog flink achter. Admob publiceert in zijn rapport alleen de cijfers voor Groot Brittannië. Hier is de iPhone nog aan de leiding met 70 % en staat Android op de tweede plaats met 13%. Nu het aanbod van Androidtoestellen in Europa snel begint toe te nemen mogen we verwachten dat er ook hier de komend tijd een verschuiving zal plaatsvinden.
Via: Neowin
















