Zo zeg je je Spotify-account op
Gebruik je Spotify niet meer zo vaak of wil je overstappen naar een andere muziekstreamingdienst? Dan doe je er goed aan je huidige abonnement op te zeggen, zodat je zeker weet dat je niet maandelijks betaalt voor dingen die je niet gebruikt. Zo kun je Spotify opzeggen.
Je vindt Spotify te duur, je mist een bepaald aanbod, vindt dat het ontwikkelen van nieuwe functies te lang duurt of je deelt een account met vrienden of familie bij een andere muziekstreamingdienst. Er zijn redenen te over om te bedenken waarom je het betaalde abonnement van Spotify zou willen opzeggen. Maar hoe doe je dat precies? Gelukkig het niet heel moeilijk, mits je gewoon een losstaand abonnement aangeschaft hebt.
Spotify opzeggen doe je zo
Wat je reden ook precies is, dat maakt voor het opzeggen natuurlijk niets uit. Daarom bekijken we meteen hoe je je account opzegt.
Ga naar de website van Spotify en login met je account.
Log in met dezelfde accountgegevens die je tijdens het aanmaken opgesteld hebt. Dit zijn tevens de gegevens waarmee je inlogt op de apps op desktop en mobiele apparaten. Heb je je je Facebook gekoppeld? Dan kun je inloggen met je Facebook-account.
Klik op de website rechts op het knopje Profiel. Klik daarna op Account. Het kan ook zijn dat je na het inloggen direct op Accountoverzicht terechtkomt. Dat is de pagina waar je moet zijn.
Links in het menu zie je een aantal opties staan. Klik op Beschikbare abonnementen. De bovenste optie is het abonnement dat je op dit moment gebruikt. Scrol nu helemaal naar beneden, totdat je rechts de knop Premium annuleren ziet staan.
©PXimport
Nu kom je op een pagina terecht waar Spotify je alsnog probeert te overtuigen het abonnement aan te houden. De dienst wijst je erop dat je elke vijftien minuten advertenties hoort en dat al je gedownloade nummers niet meer beschikbaar zijn. Heel vervelend natuurlijk, maar niet relevant als je overstapt naar Deezer, Tidal, Apple Music of YouTube Music, bijvoorbeeld. Je kunt er nu voor kiezen om door te gaan met het annuleren (zwarte knop) of de annulering te annuleren.
©PXimport
En Spotify bij KPN dan?
Heb je Spotify bij KPN afgenomen? Dan moet je op een andere manier opzeggen. Dat kun je helaas niet bij Spotify zelf regelen, maar dat doe je op de website van KPN. Je doet dat als volgt:
Log in met je KPN ID op de website van KPN
Onder Producten kies je voor Thuis of Mobiel product
Klik op [Wijzig uw pakket en of extra opties]
Onder [Internet] verwijder je het vinkje bij Spotify Premium of Family (daardoor verandert rechts in beeld ook je maandbedrag)
Klik op Volgende en geef aan dat je akkoord gaat met de veranderingen; het kan tot een maand duren voordat het abonnement opgezegd wordt