SkyShowtime wordt duurder, tenzij je genoegen neemt met advertenties

© SkyShowtime

SkyShowtime wordt duurder, tenzij je genoegen neemt met advertenties

Geplaatst: 10 maart 2024 - 18:32

Rens Blom

En wéér gooit een videostreamingsdienst zijn maandprijs omhoog. Na Disney+, Viaplay en Amazon Prime Video is het nu de beurt aan SkyShowtime. Omdat het bedrijf weet dat niet iedereen zit te wachten op een prijsverhoging, verschijnt er ook een goedkoper SkyShowtime-abonnement dat reclames toont. In dit artikel lees je wat voor jou als gebruiker de opties zijn.

SkyShowtime is een videostreamingsdienst die vooral Hollywood-films en series van Nickelodeon omvat. Voor het uitgebreide kijkaanbod ga je per 23 april meer betalen. De prijsverhoging is volgens de streamingdienst noodzakelijk om meer en betere videocontent toe te voegen, zowel uit Nederland als uit de rest van de wereld.

Lees ook: wettelijk vastgelegd: meer Nederlandse content op streamingdiensten

SkyShowtime wordt duurder

De prijs van het huidige SkyShowtime-abonnement verandert eind april met twee euro per maand, van 6,99 naar 8,99 euro per maand. SkyShowtime is sinds oktober 2022 actief in Nederland en biedt dit abonnement sinds de start aan. Het abonnement is en blijft zonder reclames. De nieuwe naam van dit abonnement wordt Standaard Plus. SkyShowtime zet bestaande abonnees – die nu dus 6,99 euro per maand betalen – eind april automatisch over naar het Standaard Plus-abonnement.

SkyShowtime met reclame

SkyShowtime verwacht dat niet iedereen de prijsverhoging gaat slikken, en wil natuurlijk zo min mogelijk opzeggingen. Om die reden introduceert de streamingreus een tweede abonnement, dat in Nederland 5,99 euro gaat kosten. Met dit abonnement kijk je dus goedkoper naar je favoriete SkyShowtime-content, maar krijg je als compromis ook een paar minuten per kijkuur reclames voorgeschoteld.

Dit abonnement gaat Standaard met Reclame heten. Als kijker heb je geen invloed op welke reclames je ziet. Dat bepaalt SkyShowtime. Je kunt de reclames ook niet overslaan, zoals dat – onregelmatig – kan op YouTube. Houd er ook rekening mee dat het Standaard met Reclame-abonnement één stream tegelijk biedt en geen films en series kan downloaden om offline te kijken.

50% korting-gebruikers en Ziggo-abonnees

Toen SkyShowtime in oktober 2022 in Nederland startte, lokte de dienst nieuwe klanten met de belofte dat als zij meteen een abonnement afsloten, zij levenslang 50 procent korting kregen op hun abonnementsprijs. De streamingdienst benadrukt dat deze groep abonnees de korting blijft houden. Zij gaan dus niet twee euro per maand meer betalen, maar één euro per maand meer.

Ziggo-abonnees met een TV Max-pakket hebben nu gratis toegang tot SkyShowtime. Zij houden vanaf 23 april zonder meerprijs toegang tot het Standaard Plus-abonnement, meldt Ziggo.

Sluit goedkoper een jaarabonnement af

Wie fan is van SkyShowtime maar – begrijpelijk – niet zit te wachten op de hogere maandprijs, is goedkoper uit door een jaarabonnement af te sluiten. Een jaarabonnement op de reclamevrije dienst kost op dit moment nog 54,99 euro, oftewel 3,83 euro per maand. Veel voordeliger dan wie per 6,99 euro per maand betaalt – en straks dus 8,99 euro. Het jaarabonnement stijgt echter ook in prijs. Vanaf 23 april betaal je 70,99 euro per jaar. Dat is omgerekend 5,91 euro per maand, reclamevrij dus. Je zit dan wel een jaar aan de dienst vast. Wie daar geen moeite mee heeft, kan nog snel een jaarabonnement voor de oude prijs afnemen om in ieder geval nog twaalf maanden goedkoper naar SkyShowtime te kijken.

Allemaal een 10 van consumenten, da's goed bekeken!

Kijktoppers!

Powered by

Kieskeurig
Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten