Trailers van games inmiddels populairder dan van films
Trailers van populaire games scoren meer views dan trailers van de grote Hollywood-films. Niet alleen video’s van de spelproducenten zelf scoren goed, maar ook video’s die door gamers zelfs online worden gezet, zijn bijzonder populair.
De trailers van The Dark Knight Rises (28 miljoen views) en Skyfall (20 miljoen views) waren enorm populair op YouTube maar moesten toch de twee trailers van het spel Call of Duty voor zich dulden. De Surprise-trailer van Call of Duty Black Ops 2 staat aan top van de trailer-lijst met 35 miljoen views, de reveal-trailer van hetzelfde spel was goed voor 31,5 miljoen views. Het bekijken van videogame-content steeg harder dan het gemiddelde van YouTube.
De trailer die in 2012 het populairst op YouTube was komt van een game: Call of Duty Black Ops 2
Eerste indruk van game erg belangrijk
Erica Larson is hoofd van de videogame advertentieverkoop bij Google (eigenaar van YouTube) en vindt het niet zo gek dat dergelijke gametrailers zo goed scoren. Voor een game moet zo’n 50 euro worden neergeteld en dat zijn de eerste indrukken erg belangrijk zo stelt zij. In 2012 is het kijken naar video’s over games verdubbeld ten opzichte van het jaar ervoor. Het aantal gamers dat zich abonneerde op game-channels vernegenvoudigde zelfs (van 1% groei in 2011 naar 9% groei in 2012). Dit jaar doen de reveal trailer van
(14,7) en de gameplay video van 17 minuten van Battlefield 4