Het sluiten van de faciliteit zal in rap tempo plaatsvinden; Qimonda verwacht vandaag en morgen 500 man naar huis te kunnen sturen, de overige 500 man zal binnen een maand naar huis gestuurd worden. Er blijkt dan een minimale bezetting van 50 tot 60 man over. Het bedrijf heeft geen geld meer om de ontslagen werknemers een financiële compensatie te bieden.
In Europa heeft Qimonda de Europese Commissie om financiële steun gevraagd, maar dit verzoek is afgewezen. De EC hamert op de werking van de vrije markteconomie en benadrukt dat zelfs moederbedrijf Infineon geen interesse heeft om Qimonda te helpen. Publieke subsidie zou dus een compleet verkeerd signaal afgeven. De toekomst van de Europese fabrieken van Qimonda, gevestigd in Duitsland en Portugal, is hiermee ook onzeker.
















