6 krachtige Google Drive functies die je vast nog niet gebruikt
Google Drive apps zijn geliefd vanwege hun eenvoud en gebruiksgemak. En hoewel we het pakket nooit met Microsoft Office zouden vergelijken, hebben Docs, Sheets, en Slides een aantal indrukwekkende functies die je waarschijnlijk over het hoofd hebt gezien.
We wijzen je hier op een aantal van de nieuwste functies en verborgen juweeltjes die je kunnen helpen om tijd en gedoe te besparen en documenten te creëren die indruk zullen maken op je leraren, collega's, en - het belangrijkste - je baas.
Docs is goed voor het onderzoek
In onze voornamelijk papierloze wereld is tekst interactief, en lezers verwachten links om verbindingen the leggen met gerelateerde artikelen. Het correct citeren van je bronnen in een artikel of scriptie is absoluut noodzakelijk om het spoor van je onderzoek te laten zien en krediet te geven aan de auteurs van werken waarnaar je verwezen hebt. Google Docs heeft een aantal tools om deze anderszins lastige klus te vereenvoudigen.
Research Tool
De Research Tool voegt een snel citatiesysteem toe aan Google's goede zoekmogelijkheden. Om de Research Tool te laden, klik op Tools > Research. Je kunt ook sneltoetsen gebruiken: Ctrl-⌘-Shift-l op een Mac en Ctrl-Alt-Shift-I op een PC.
De tool is aanvankelijk leeg, maar zal automatisch onderzoeksonderwerpen aanbevelen op basis van wat je schrijft.
©PXimport
De tool heeft zeven zoekopties: Everything (er wordt dan een Google zoekopdracht uitgevoerd), Images, Scholar (wat filtert op academische bronnen), Quotes, Dictionary, Personal, en Tables.
Om te zoeken, klik in het veld, selecteer je zoekoptie en begin te typen. Wanneer je de cursor over een selectie beweegt krijg je drie keuzemogelijkheden: preview, cite, en link. De cite functie kan het invoegen van MLA, APA, of Chicago stijl referenties een fluitje van een cent maken. Selecteer de citatiestijl en Docs voegt een superscript getal in en onderaan de pagina komt er een notitie te staan. (Je krijgt het meest realistische voorbeeld als je dit in de Print lay-out) doet.
Power Linking
Power Linking is nog sneller dan het gebruik van de Research Tool als je een heleboel links naar een artikel of ander document moet toevoegen. Om het te gebruiken, markeer de doeltekst en klik op Ctrl-K of