Netflix trekt meer nieuwe abonnees aan dan verwacht

Netflix trekt meer nieuwe abonnees aan dan verwacht

Computer accessoires

Geplaatst: 18 oktober 2016 - 05:21

Aangepast: 26 augustus 2022 - 18:53

Netflix heeft het afgelopen kwartaal veel meer nieuwe abonnees gekregen dan voorspeld werd. 3,6 miljoen mensen namen een abonnement, waardoor de omzet en nettowinst hoger uitvielen. Volgend jaar wil Netflix bovendien meer eigen series en films aanbieden.

De streamingsdienst maakt in een brief aan zijn investeerds bekend in 2017 met duizend uur zelfgemaakte media te komen. Dit jaar is dat zeshonderd uur. Nieuwe films die volgend jaar verschijnen, zijn onder meer Iron Fist en The Defenders. Het budget voor eigen media wordt verhoogd naar 6 miljard dollar. Ook gaat Netflix series uitzenden van diverse Amerikaanse tv-zenders, en is er een samenwerking tot stand gekomen met 20th Century Fox Studios en Walt Disney.

Kijk je graag Netflix? Bekijk hier dan 6 tips om beter Netflix te kijken!

Financiële cijfers

Het afgelopen kwartaal heeft Netflix meer abonnees verwelkomd dan analisten verwacht hadden. 3,6 miljoen mensen namen een abonnement, en dat zorgde voor een hogere omzet (+2 miljard dollar) en nettowinst (51,5 miljoen dollar). In het vierde kwartaal van dit jaar verwacht de streamingsdienst 3,75 nieuwe abonnees. Een groot deel komt uit de Verenigde Staten; al jaren de belangrijkste markt van Netflix.

Chinese plannen gewijzigd

Netflix had in het verleden plannen om uit te breiden naar China, maar dat bleek lastiger dan verwacht. Door China's strenge regels en censuur kan Netflix niet opereren zoals het dat in andere landen doet. De strategie om eigen films en series aan te bieden aan Chinese gebruikers, wordt dan ook gewijzigd. De streamingsdienst gaat lokale platformen gebruiken om de media aan te bieden, en houdt zichzelf op de achtergrond. Zo wordt er geld verdiend zonder dat Netflix al te veel te maken krijgt met China's bemoeienis. 

Deel dit artikel:

Opmerkingen

0
Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.


Log in om een reactie te plaatsen.

Aanbevolen voor jou

ID.nl logo

ID.nl, onderdeel van Reshift BV, is in 2022 gestart en uitgegroeid tot de meest toonaangevende en complete consumentensite van Nederland. Het doel van ID.nl is om de consument te helpen met alle technologie die hoort bij het dagelijks leven: van smart-health-meters tot e-bikes, van warmtepompen tot zonnepanelen - en alles daar tussenin!

Duidelijk, betrouwbaar en onafhankelijk: ID.nl maakt moeilijke dingen makkelijk.

Contact

ID.nl

Nijverheidsweg 18

2031 CP Haarlem

info@id.nl

Telefoon: 023-5430000