Tele2 vereist 4G-smartphone bij nieuw abonnement of verlenging

Tele2 vereist dat nieuwe klanten of klanten die hun abonnement verlengen, een telefoon bezitten die 4G kan ontvangen. Telefoons die enkel van 2G en 3G gebruik kunnen maken, krijgen vanaf 1 februari beperkingen opgelegd.

Telefoons die het 4G-signaal niet kunnen ontvangen en dus gebruikmaken van het 2G- en 3G-netwerk, werken bij Tele2 momenteel via het netwerk van T-Mobile. Dit omdat Tele2 zelf alleen een 4G-netwerk in beheer heeft. Deze samenwerking tussen de beide bedrijven wordt Tele2 te duur, dus de provider is het zo langzamerhand liever kwijt dan rijk.

De meeste smartphones van de afgelopen jaren zijn wel 4G-ready. Zo ook degene die Tele2 aanbiedt bij zijn abonnementen. De provider heeft een lijst opgesteld met populaire toestellen die 4G ondersteunen, van allerlei verschillende merken. Als een telefoon niet in de lijst staat, betekent dat niet automatisch dat er geen 4G-ondersteuning is. Dat verschilt per toestel.

Nieuwe telefoon

Wie een 3G-smartphone heeft en momenteel Tele2-abonnee is, hoeft de blokkade niet te vrezen. De nieuwe maatregelen zijn pas van kracht zodra klanten er voor kiezen een nieuw abonnement af te sluiten door te verlengen. Ze kunnen dan eventueel ook zelf een nieuwe telefoon kopen en de sim-kaart daarin overzetten.

De blokkade houdt verder in dat een klant niet zelf meer kan bellen, sms'en of internetten. Je kunt nog wel gebeld worden, en je kunt ook sms'jes blijven ontvangen.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten