ID.nl logo
Livegang van je website: teasers en countdowns
© Reshift Digital
Zekerheid & gemak

Livegang van je website: teasers en countdowns

Het live gaan van je nieuwe website is een belangrijk moment voor je bedrijf. Niet alleen omdat het je veel tijd, energie en geld heeft gekost om 'm te maken. Maar ook omdat het nieuwe functionaliteiten en waarschijnlijk een nieuwe 'look' biedt waarmee je hoopt dat jouw onderneming weer jarenlang toekomstbestendig is. Zo'n moment wil je niet ongemerkt voorbij laten gaat. Hoe haal je het maximale uit de livegang van je nieuwe website?

©PXimport

Een nieuwe website is alsof je een nieuw filiaal of een nieuw bedrijfspand opent. Het is voor je bedrijf altijd een flinke investering, maar eentje die het helemaal waard is. Alles ziet er weer lekker fris en modern uit en biedt allerlei voordelen en handigheidjes voor zowel jezelf als je klanten of relaties. Zo'n grote opening wil je natuurlijk een feestelijk tintje geven en je hoopt dat daar veel mensen op af komen. Dat doe je door al ver van tevoren aan te kondigen dat er iets staat te gebeuren. Bijvoorbeeld met een mooie, originele teaserpagina.

Voordelen ‘coming soon’ pagina

Een teaserpagina is niet alleen een goede manier om interesse en aandacht te krijgen voor je nieuwe website. Het is in het geval van een compleet nieuwe website ook een uitstekende kans om alvast iets aan je SEO te doen. Hoe langer je domeinnaam bestaat, hoe beter hij rankt in de zoekresultaten. Als je site nog lang niet af is, kun je met een ‘coming soon’ boodschap toch alvast geïndexeerd worden.

Ook biedt het alvast wat mogelijkheden om te testen welke kleuren, lettertypes of logo's meer interactie oproepen bij je bezoekers. Resultaten van dit soort testjes kunnen het verschil maken als je nieuwe site straks live is. Tot slot is dit ook een uitstekend moment om emailadressen te verzamelen van mensen die nieuwsgierig zijn. Zo kun je ze op de hoogte stellen als je site live is en daarna het contact onderhouden.

'Tease' je nieuwe site

Voor trouwe gebruikers van jouw site kan een nieuw webdesign best even slikken zijn. Alles waar ze aan gewend waren is ineens anders. Het is goed om vooraf een tipje van de sluier op te lichten. Niet alleen om de verwachtingen te managen, ook om spanning op te bouwen. Er zijn verschillende manieren om dat te doen:

Een countdown timer: Deze telt terug naar het moment dat je nieuwe site live gaat. Op die manier weten mensen wanneer ze de nieuwe site kunnen verwachten. En door vooraf flink reclame te maken kunnen trouwe gebruikers samen aftellen en erbij zijn op het exacte moment dat je nieuwe site de lucht in gaat. Wel belangrijk hierbij is dat je jezelf een keiharde deadline. Op dat exacte moment moet de nieuwe site ook klaar zijn om live te gaan.

Een teaserpagina als cadeauverpakking: treffender wordt de vergelijking niet. Een nieuwe site is een cadeautje voor je klanten. Door de teaserpagina te zien als cadeaupapier, kun je er steeds een hoekje of stukje van af scheuren. Zo wordt langzaamaan steeds meer van de nieuwe site zichtbaar. Leuk om stukje bij beetje het nieuwe design toonbaar te maken. Het is wel zaak om ver van tevoren het design van je nieuwe site dus vast te stellen.

Dit soort ‘coming soon’ pagina’s hoef je niet zelf te ontwikkelen. Als je bijvoorbeeld Wordpress gebruikt zijn er tal van opties gratis beschikbaar die elk naar eigen smaak in te richten zijn.

Terwijl de nieuwsgierigheid van je bezoekers gewekt wordt met een mooie teaser, kun jij achter de schermen alvast zorgen dat je site tip-top in orde is. Heb je bijvoorbeeld een blog, zorg dat daar op de dag van de livegang al iets te lezen is. Schrijf een stuk of tien posts die al gepubliceerd zijn tijdens de lancering. In de weken daarna kun je die vervolgens promoten op sociale media. Diensten als HootSuite of CoSchedule automatiseren dat deels voor je, zodat je er na livegang geen omkijken meer naar hebt.

Ga live met een 'big bang' op social media

Als je zoveel energie hebt gestoken in het regelen van webhosting, het bouwen en vullen van een site en het maken van een mooie teaserpagina, dan wil je natuurlijk wel dat veel mensen dat zien. Vergeet daarom niet om je website actief aan te kondigen. Om zoveel mogelijk aandacht voor en bezoekers naar je site te krijgen, kun je al ver van tevoren aankondigen dat er iets staat te gebeuren. Als je regelmatig een nieuwsbrief verstuurd is dit het ideale medium om al bestaande klanten te attenderen op de voortgang. Sociale media bieden een mooie kans om een breder publiek aan te spreken. Gebruik bijvoorbeeld een tool Postspeaker. Via deze tool kunnen jouw volgers zich inschrijven. Op een bepaald moment, in dit geval het moment dat jouw site live gaat, plaatsen ze allemaal een berichtje over jouw site. Als er in één keer tientallen, misschien wel honderden mensen iets zeggen over jouw nieuwe site, dan trekt dat zeker de aandacht.

Dit artikel is tot stand gekomen met onze Partner-redactie. Deze levert redactionele diensten aan commerciële partners van Reshift. Artikelen die door afdeling geschreven zijn, herkent u aan het lichtblauwe Partner-label. De Partner- redactie opereert gescheiden van de reguliere Reshift-redacties, zodat de redactionele onafhankelijkheid van deze laatste groep gegarandeerd blijft. De redactie is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van dit artikel.

▼ Volgende artikel
Black Friday bij Bemmel & Kroon: drie Liebherr-toppers met extra korting
© Liebherr
Huis

Black Friday bij Bemmel & Kroon: drie Liebherr-toppers met extra korting

Black Friday bij Bemmel & Kroon betekent spectaculaire kortingen op topmerken. Ontdek de scherp geprijsde Liebherr-koelkasten en vriezers en profiteer tijdelijk van 10 procent extra korting op geselecteerde modellen.

Partnerbijdrage - in samenwerking met Bemmel & Kroon

Black Friday is hét moment om je keuken of bijkeuken een upgrade te geven. En waar kun je beter terecht dan bij Bemmel & Kroon, dé specialist in keuken- en witgoedapparatuur? Dit jaar pakken ze groots uit met een reeks aantrekkelijke aanbiedingen op koel- en vriesapparaten van Liebherr. Dat merk staat bekend om zijn Duitse degelijkheid, energiezuinige prestaties en slimme technologieën.

Of je nu op zoek bent naar een compacte vriezer, een ruime koel-vriescombinatie of een model met de nieuwste snufjes: Bemmel & Kroon heeft voor ieder wat wils. We lichten drie populaire Liebherr-modellen uit die nu extra scherp geprijsd zijn.

🎉 Black Friday-voordeel

Tijdens de Black Friday-actiedagen profiteer je bij Bemmel & Kroon van 10 procent extra korting op geselecteerde Liebherr-modellen. De actie geldt zolang de voorraad strekt, dus wees er snel bij. Kijk hier voor alle aanbiedingen!

©Liebherr

Compact, krachtig en zuinig: Liebherr FCI 1624-20

Wil je gewoon een betrouwbare vriezer die doet wat hij moet doen, zonder poespas? Dan is de Liebherr FCI 1624-20 een uitstekende keuze. Dit vrijstaande model combineert een overzichtelijke indeling met een strak design en een verrassend stille werking. Ideaal voor in de bijkeuken, kelder of schuur, waar je graag wat extra ruimte hebt voor diepvriesproducten.

Liebherr staat bekend om zijn energiezuinige technologie, en ook dit model is ontworpen met efficiëntie in gedachten. Dankzij de NoFrost-techniek hoef je bovendien nooit meer te ontdooien; wel zo prettig. Tijdens Black Friday scoor je dit model bij Bemmel & Kroon met extra voordeel, en kun je rekenen op snelle levering én uitstekende service.

Meer info: Liebherr FCI 1624-20 bij Bemmel & Kroon

©Liebherr

Ruimte voor alles – Liebherr FNB 465I-22

Heb je een groter huishouden of gewoon altijd een goedgevulde vriezer? Dan is de Liebherr FNB 465I-22 jouw nieuwe beste vriend. Met zijn royale inhoud en doordachte indeling heb je altijd plek voor al je maaltijden, ijsjes en voorraadproducten. Dankzij de NoFrost-functie hoef je daarnaast nooit meer te schrapen of te ontdooien, en met het strakke bedieningsdisplay houd je alles perfect onder controle.

Wat dit model extra aantrekkelijk maakt, is zijn stille werking en luxe afwerking – precies wat je mag verwachten van Liebherr. De FNB 465I-22 is gebouwd voor jarenlang gebruik, en met de extra korting van Bemmel & Kroon wordt de stap naar een premium vrieskast wel heel verleidelijk.

Meer info: Liebherr FNB 465I-22 bij Bemmel & Kroon

©Liebherr

Slim koelen én vriezen – Liebherr CND 5203-22

De Liebherr CND 5203-22 is een moderne koel-vriescombinatie die alles in huis heeft voor een druk gezin of een goed uitgeruste keuken. Hij is niet alleen zuinig, maar ook slim: dankzij de functie DuoCooling blijven je verse producten langer goed, omdat het koel- en vriesgedeelte apart worden geregeld.

Het apparaat is voorzien van heldere ledverlichting, handige indeling en natuurlijk NoFrost, zodat je vriezer altijd ijsvrij blijft. Voeg daar de mogelijkheid van een SmartDeviceBox aan toe en je kunt zelfs op afstand via je smartphone meekijken of de deur nog openstaat. Kortom: een toekomstbestendige keuze met het comfort van nu!

Meer info: Liebherr CND 5203-22 bij Bemmel & Kroon

Waarom kopen bij Bemmel & Kroon?

Bij Bemmel & Kroon weet je precies waar je aan toe bent. Geen vage beloftes, maar gewoon scherpe prijzen, deskundig advies en een snelle levering. Bestel je op een doordeweekse dag vóór 22.00 uur, dan heb je je koelkast of vriezer de volgende dag al in huis. Bovendien kun je rekenen op betrouwbare installatie- en serviceopties, mocht je dat willen.

Liebherr en Bemmel & Kroon zijn samen een ijzersterke combinatie: Duitse kwaliteit met Nederlandse service. En met de extra Black Friday-korting is dit het perfecte moment om toe te slaan!

Op zoek naar een Liebherr-koelkast?

Profiteer nu van extra voordelige Black Friday-aanbiedingen!
▼ Volgende artikel
Review Arlo Essential 3 2K-Pan-Tilt-Zoom – eerder basaal dan essentieel
© Wesley Akkerman
Zekerheid & gemak

Review Arlo Essential 3 2K-Pan-Tilt-Zoom – eerder basaal dan essentieel

Arlo is geen onbekende naam op de markt voor beveiligingscamera's. Met de Essential 3-lijn wil het bedrijf beveiligingscamera's uitbrengen die voldoen aan allerlei (kwaliteits)eisen, voor een zo laag mogelijk bedrag. Lukt dat met de Arlo Essential 3 2K-Pan-Tilt-Zoom?

Goed
Conclusie

Ondanks dat we onder de indruk zijn van de hardware-kwaliteiten van de Arlo Essential 3 2K-Pan-Tilt-Zoom zijn we toch minder geneigd het systeem direct aan te bevelen. Zeker wanneer je meer uit het systeem wilt halen, moet je bereid zijn dieper in de buidel te tasten. Met een Eufycam S4 ben je aanvankelijk meer kwijt bij de aanschaf, maar daar kun je op de langere termijn veel geld besparen – daar zitten essentiële functies namelijk niet achter een betaalmuur.

Plus- en minpunten
  • Prima beeld- en audiokwaliteit
  • Automatisch volgsysteem
  • Pannen, zoomen en tilten werken goed
  • Aansluiten zo gedaan
  • Overzichtelijke app
  • Beeld buiten kan ruis vertonen
  • Essentiële functies zitten achter betaalmuur
  • Geen lokale opslagmogelijkheid

De Arlo Essential 3 2K-Pan-Tilt-Zoom-beveiligingscamera voor buiten en binnen heeft een prijskaartje van 199,99 euro voor een set van twee camera's. Een enkele camera kost 149,99 euro. Dat is 150 euro minder dan de uitstekende buitencamera die we onlangs van Eufy getest hebben. Op het eerste gezicht biedt het systeem twee slimme onderdelen aan, namelijk een Early Warning System (dat dreiging kan spotten voordat het uit de hand loopt) en een handig ontwerp dat privacy hoog in het vaandel heeft.

Handig ontwerp, onhandige kabel

Om met dat laatste te beginnen: de binnenlens draait automatisch omlaag als de camera uit staat. Een kleiner sluiter had ook gekund, maar dit past perfect bij het karakter. In de actieve modus volgt de camera beweging stil en accuraat. Maar als je wil, kun je alles ook handmatig volgen via een optie binnen de app. Verder is deze camera uitgerust met een handige led-lamp en een sirene.

©Wesley Akkerman

Het grootste nadeel aan het ontwerp is dat de Arlo Essential 3 2K-Pan-Tilt-Zoom altijd een stroomkabel nodig heeft. Er zit géén accu in de beveiligingscamera. Aangezien het de bedoeling is dat je dit model aan een plafond of muur bevestigt, moet je dus rekening houden met kabelmanagement. Bovendien is er geen lokale opslagmogelijkheden aanwezig. Als je beelden voor later wilt bewaren, dan moet je een abonnement bij Arlo afnemen.

Duidelijke app, soms feed met ruis

De Arlo-app hebben we al we vaker geprezen om zijn heldere interface en handige functies, zoals inloggen met je vingerafdruk – en daar is niets aan veranderd. De 2k-videofeed is scherp en kleurrijk, maar heeft soms ook last van wat ruis wanneer je de camera buiten ophangt. De app biedt verder veel instellingen: van objectdetectie en privacyzones tot routines en vaste pan/tilt-posities. Mocht dit je eerste pan/tilt-camera zijn, houd dan wel rekening met een (korte) leercurve.

©Wesley Akkerman

Heel fijn aan de Arlo Essential 3 2K-Pan-Tilt-Zoom is dat je nachtzicht in kleur hebt. Daardoor zie je duidelijker wat er in je directe omgeving gebeurt dan wanneer je alleen naar grijstinten kijkt. De twee-weg audio is duidelijk en goed verstaanbaar. Je voorkomt een audio-feedbackloop (een pieptoon) door je telefoon niet vlak naast de camera te houden terwijl je spreekt. In de praktijk merk je daar weinig van, omdat je deze functie meestal gebruikt wanneer je niet thuis bent.

Arlo Intelligence

Arlo verbetert zijn software met Arlo Intelligence (kortweg: AI), dat unieke features toevoegt die vaak nog in bèta zijn. Een voorbeeld is de ingebouwde herkenning van vlammen, die sneller kan reageren dan een traditionele rookmelder. Een andere AI-functie maakt gedetailleerde samenvattingen van gebeurtenissen. Deze (nog in bèta) beschrijven veel preciezer wat er gebeurt: bijvoorbeeld dat een pakket wordt verplaatst, in plaats van alleen een algemene bewegingsmelding.

De meest essentiële functies zitten echter achter een betaalmuur. Zonder Arlo-abonnement mis je veel. Voor belangrijke features zoals video-opnames (zelfs van incidenten), automatische noodhulp en het instellen van specifieke activiteitenzones moet je namelijk maandelijks betalen.
Ja, de camera is functioneel zonder abonnement - maar voelt zonder abonnement wel erg kaal aan. Zo mis je zelfs basale opnamemogelijkheden, vanwege het gebrek aan SD-kaartondersteuning.

©Wesley Akkerman

We willen best begrijpen dat je voor een aantal functies moet betalen, omdat Arlo ook zijn eigen systemen moet trainen en onderhouden. Maar beelden zelf kunnen opslaan, zonder maandelijkse of jaarlijkse kosten, zien we toch echt als een basisfunctie. Nu is 5,99 euro per maand of 59,90 euro per jaar nog te overzien voor een enkele camera. Maar als je meer Arlo-producten gebruikt, dan kunnen de kosten al snel hoog oplopen (respectievelijk 12,99 of 129,90 euro).

Arlo Essential 3 2K-Pan-Tilt-Zoom kopen?

Ondanks dat we onder de indruk zijn van de hardware-kwaliteiten van de Arlo Essential 3 2K-Pan-Tilt-Zoom zijn we toch minder geneigd het systeem direct aan te bevelen. Zeker wanneer je meer uit het systeem wilt halen, moet je bereid zijn dieper in de buidel te tasten. Met een Eufycam S4 ben je aanvankelijk meer kwijt bij de aanschaf, maar daar kun je op de langere termijn veel geld besparen – daar zitten essentiële functies namelijk niet achter een betaalmuur.