ID.nl logo
Spotify Greenroom: alles over de Clubhouse-achtige app
© Reshift Digital
Huis

Spotify Greenroom: alles over de Clubhouse-achtige app

Spotify heeft onlangs een applicatie gelanceerd waarmee het bedrijf de concurrentie aangaat met Clubhouse. Dat is een audio-only applicatie waarmee je naar gesprekken van andere mensen luistert. Je kunt het zien als een soort exclusieve podcast of exclusief radio-interview.

Heel veel socialmediabedrijven hebben gezien dat Clubhouse furore maakt met het concept. Daarom is menig techbedrijf aan het kopiëren geslagen. Twitter, Facebook en zelfs LinkedIn hebben inmiddels al hun eigen versie van het Clubhouse-idee gelanceerd. Soms als losstaande app, maar meestal als onderdeel van de hoofdapplicatie van zo’n bedrijf. En nu mengt Spotify, ’s werelds grootste muziekstreamingdienst, zich ook in die strijd.

De app heet Spotify Greenroom. Met de app kunnen mensen eigen gesprekken hosten, waar andere mensen dan weer naar kunnen luisteren. Dat is waar het in de basis op neerkomt. Greenroom is momenteel als bèta-applicatie beschikbaar voor Android en iOS. Het bedrijf heeft de losstaande app zonder al te veel bombarie aangekondigd en schrijft er alleen een blogpost over.

©PXimport

Spotify Greenroom

De app beschikt over de Spotify-kleurenindeling van groen en zwart en is gebouwd op de app Locker Room. Die app werd gemaakt door ontwikkelaar Betty Labs, dat Spotify in de lente van 2021 overgenomen heeft. Locker Room was een audio-app die de nadruk legde op sport, maar Greenroom trekt het interessegebied veel breder. Je kunt het ook gewoon over cultuur of kunst hebben, bijvoorbeeld.

Binnen Spotify Greenroom kun je zoeken naar kamers om gesprekken in te volgen, kamers binnenkomen en een eigen kamer aanmaken waar mensen binnen kunnen komen. Opnames die je deelt binnen Greenroom kun je ook extern opslaan, zodat je die gesprekken elders kunt publiceren als een podcast, bijvoorbeeld. Tot slot zijn er ook chatmogelijkheden beschikbaar.

Mocht je interesse hebben, dan kun je de app gebruiken door gebruik te maken van je inloggegevens van Spotify. Maar dat is niet verplicht om de app te kunnen gebruiken. Wanneer je je aanmeldt, dan word je gevraagd naar je interesses. Zo kun je aangeven waar je geïnteresseerd in bent, zodat de app mettertijd relevante kamers kan voorschotelen aan gebruikers.

Fonds voor makers

Spotify heeft tevens laten weten dat er ook een fonds voor makers beschikbaar is. Echter, momenteel zijn daar weinig details over naar buiten gekomen. Waarschijnlijk worden mensen die Greenroom gebruiken als platform betaald wanneer blijkt dat hun content erg populair is. Het is nog niet duidelijk hoe veel je krijgt als maker, maar bij interesse kun je je hier aanmelden

▼ Volgende artikel
Mega-aanbieding: flinke korting én cashback op producten van Eufy
© eufy
Huis

Mega-aanbieding: flinke korting én cashback op producten van Eufy

Wie op zoek is naar een beveiligingscamera, robotstofzuiger of robotgrasmaaier komt al snel bij Eufy uit. En dat is niet zo vreemd: dit merk staat bekend om zijn gebruiksvriendelijke en slimme spullen voor in en om het huis. Juist nu is hét moment om toe te slaan: je krijgt niet alleen een forse korting, maar via CashbackXL krijg je ook nog een deel van je aankoopbedrag teruggestort op je rekening!

Een veilig huis, minder tijd kwijt aan het huishouden: dat willen we allemaal wel. Dan ben je bij Eufy aan het goede adres: het merk biedt een breed assortiment aan slimme oplossingen voor in en om het huis. Eufy heeft beveiligingscamera's en videodeurbellen in verschillende uitvoeringen, van compacte binnencamera's tot draadloze modellen voor buiten met zonnepaneel of 4G-verbinding. Daarnaast vind je er robotstofzuigers en robotgrasmaaiers die automatisch werken en zichzelf kunnen legen of opladen, maar ook slimme verlichting en babyfoons. Alles voor een slim en veilig huis dus! Iets voor jou? Dan is dit hét moment. Want met de Eufy-actie op CashbackXL krijg je niet alleen 22% korting, maar ook nog eens tot 7% cashback. Minder betalen én geld terug krijgen: slimmer wordt het niet!

©eufy

De sterke punten van Eufy

Eufy onderscheidt zich van andere merken door slimme functies te combineren met gebruiksgemak, privacy en een scherp prijsniveau. Veel camera's slaan beelden lokaal op, zodat je geen verplicht cloudabonnement nodig hebt en meer controle houdt over je gegevens. Waar andere merken vaak extra kosten rekenen voor functies als persoonsdetectie of nachtzicht, zijn die bij Eufy standaard inbegrepen.

©eufy

Zo werkt de Eufy-cashback

Ga op CashbackXL naar de Eufy-actie en klik linksboven op Shop & ontvang cashback. Voeg pas daarna de producten die je wilt aanschaffen toe aan de winkelwagen; dat is enorm belangrijk voor de tracking. Controleer dat alle cookies zijn toegestaan (ook bij de webshop waar je winkelt) en dat je geen ad-blocker gebruikt. Voer daarna je betaling uit. De cashback wordt binnen enkele uren bevestigd en staat na ongeveer twee maanden klaar voor uitbetaling. Houd er rekening mee dat het dus eventjes duurt voordat je het geld terugkrijgt. Belangrijk om te weten: je ontvangt cashback over de orderwaarde excl. btw, verzendkosten en eventuele toeslagen.

Waarom je CashbackXL kunt vertrouwen

CashbackXL is de grootste cashback-site van Nederland en heeft al bijna 15.000 euro aan Eufy-cashback uitgekeerd. De site registreert 97 procent van alle aankopen succesvol en scoort op Kiyoh een klantwaardering van een 9,0. Je ontvangt je uitbetaling maandelijks, krijgt de hoogste cashback-percentages en kunt terecht bij een toegankelijke klantenservice. Ze geven zelfs hun missie prijs: jou zoveel mogelijk geld teruggeven.


Korting én geld terug bij Eufy?

Het kan met deze actie van CashbackXL!
▼ Volgende artikel
AGON by AOC brengt QD-OLED naar het middensegment met nieuwe 240Hz- en 360Hz-monitoren
© AGON by AOC | Gorodenkoff | Shutterstock
Huis

AGON by AOC brengt QD-OLED naar het middensegment met nieuwe 240Hz- en 360Hz-monitoren

AGON by AOC introduceert twee nieuwe 27inch gamingmonitoren met QD-OLED-technologie. De AGON by AOC GAMING Q27G4ZDR en Q27G4SDR bieden respectievelijk verversingssnelheden van 240 Hz en 360 Hz, en maken zo OLED-kwaliteit beschikbaar voor een bredere groep gamers.

De QD-OLED-panelen leveren een hoge contrastverhouding, diepe zwartwaarden en een breed kleurbereik dat 99 procent van de DCI-P3-kleurstandaard dekt. Beide modellen hebben een QHD-resolutie van 2560 × 1440 pixels en een reactietijd van slechts 0,03 milliseconde, waardoor snelle actiescènes zonder vervaging worden weergegeven.

De Q27G4ZDR ondersteunt HDR10, terwijl de Q27G4SDR is gecertificeerd voor VESA DisplayHDR True Black 400. Daarmee bieden ze verbeterde helderheid en detailweergave in zowel lichte als donkere scènes. Adaptive-Sync en NVIDIA G-SYNC Compatible zorgen voor vloeiende beelden zonder tearing.

Qua aansluitingen beschikken beide monitoren over twee HDMI 2.1-poorten, DisplayPort 1.4 en een USB 3.2-hub met snellaadfunctie. Ook zijn ze geschikt voor consoles: QHD-gaming tot 120 Hz wordt ondersteund op PlayStation 5 en Xbox Series X|S. De monitoren bieden verder diverse gamingfuncties, zoals Shadow Control, Game Color en een Low Input Lag-modus.

Het nieuwe G4-ontwerp combineert smalle randen met een matte afwerking en volledig verstelbare standaard. De hoogte, draai- en kantelhoek zijn aan te passen, en via de VESA-montage is een multi-monitoropstelling mogelijk. De meegeleverde G-Menu-software biedt toegang tot instellingen en profielbeheer.

De AGON by AOC GAMING Q27G4ZDR (240 Hz) en Q27G4SDR (360 Hz) zijn vanaf medio november 2025 verkrijgbaar voor adviesprijzen van 399 euro en 549 euro. Beide modellen worden geleverd met HDMI- en DisplayPort-kabels en vallen onder een driejarige garantie die ook inbranden dekt.

©AGON by AOC