ID.nl logo
Feedback Hub: Zo vertel je Microsoft wat je niet goed vindt aan Windows 10
© Reshift Digital
Huis

Feedback Hub: Zo vertel je Microsoft wat je niet goed vindt aan Windows 10

Er is genoeg te klagen over Windows 10 als dat eenmaal op je systeem staat. Apps die niet helemaal werken, problemen met je instellingen, bugs in je systeem... Als je Microsoft nu wil laten weten wát je allemaal niet goed vindt aan Windows 10, dan kan dat. De 'Feedback Hub' wordt namelijk beschikbaar voor alle Windows 10-gebruikers.

Als je de Feedback Hub wil gebruiken, moet je die downloaden uit de Windows Store. Je kunt er ook terecht via deze link.

Wat is de Feedback Hub?

De 'Feedback Hub' is een app die standaard in Windows 10 voor Insiders is geïnstalleerd. Je kunt je bij Microsoft aanmelden als vroege bèta-tester voor Windows 10, via het Windows Insider-programma. Dat betekent dat je Technical Previews van Windows 10 kunt krijgen, bèta-versies van het besturingssysteem die vaak nog vol zitten met bugs en problemen, maar die wél al allerlei nieuwe features hebben. Zo kun je op dit moment al functies proberen die pas deze zomer naar Windows 10 komen.

De Feedback Hub is gemaakt door Microsoft zodat vroege bèta-testers hun feedback kunnen geven op nieuwe functies. Wie Windows 10 al vóór de officiële lancering gebruikte, kon dan ook aangeven waar zij tegenaan liepen.

Nu is de Feedback Hub ook te gebruiken voor alle gebruikers in plaats van alleen de bèta-testers.

Wat kun je er allemaal mee?

De Feedback Hub werkt zowel voor bugs en problemen, als voor ontbrekende onderdelen binnen Windows. Je kunt dus ook aangeven dat je het vervelend vindt dat er nog geen extensies in Edge zitten.

Je kunt daarnaast ook informatie krijgen over de nieuwe features van het OS. Als er iets nieuws wordt aangekondigd, dan vind je dat onder het tabblad 'Aankondigingen'.

©CIDimport



Het belangrijkste onderdeel is de feedback zelf. Hier kun je issues van andere gebruikers terugzien. De feedback is ingedeeld in verschillende categorieën, zoals 'Startmenu', 'Edge', of 'Netwerken'. Rechts bovenin staat een zoekbalk waarmee je kunt kijken of een issue al eerder is gemeld.

Als je op een probleem klikt, dan zie je naast de titel een uitgebreidere beschrijving van het probleem. Daaronder zie je comments staan van andere gebruikers, bijvoorbeeld voor aanvullende informatie of om te melden dat een probleem is opgelost. Microsoft-medewerkers kijken vaak in zulke topics mee, en laten weten wat de status van een probleem is.

Naast de informatie zie je ook wat algemene knoppen staan waarmee je een issue kan delen met anderen en waarmee je een bericht kunt delen.

©CIDimport

Upvotes

Om structuur aan te brengen in de grote aantallen issues heeft Microsoft een stemmingssysteem toegevoegd. Als je in de lijst met onderwerpen kijkt, zie je het woordje 'Upvote' staan. Daarmee kun je een extra stem geven, waarmee je laat blijken dat je een issue belangrijk vindt.

De cijfers naast de topics staan voor het aantal upvotes. De hoogste staan bovenaan; dat zijn dus de issues waarmee de meeste mensen een probleem hebben.

Bovenin kun je ook filteren op het aantal upvotes, of kijken welke issues juist nieuw zijn aangemeld.

©CIDimport

Zelf feedback geven

Je kunt natuurlijk ook zelf feedback geven. Je doet dat ook in dit veld, waar je onderin kunt klikken op 'Add new feedback' ('Voeg nieuwe feedback toe').

Hier kun je vooraf al kiezen of je iets als 'Suggestie' wil markeren, of als 'Probleem'. Het invullen van deze velden is vrij vanzelfsprekend: Je geeft een titel of korte beschrijving van het probleem, meer details over het probleem, en in welke categorie dat terecht komt.

Voor Microsoft is het belangrijk om te weten welke browser en welke versie van het besturingssysteem je gebruikt, dus wordt die automatisch meegestuurd met het programma. Je kunt daarnaast optioneel nog een screenshot toevoegen - let alleen goed op dat je daar geen persoonlijke informatie zoals een emailadres in laat staan!

©CIDimport

▼ Volgende artikel
FRITZ! introduceert compacte wifi 7-stopcontactset voor sneller internet in huis
© FRITZ!
Huis

FRITZ! introduceert compacte wifi 7-stopcontactset voor sneller internet in huis

FRITZ! heeft de Mesh Set 1700 uitgebracht, een nieuwe wifi 7-oplossing die je gewoon in het stopcontact prikt. De compacte set bestaat uit kleine repeaters die samen één groot draadloos netwerk vormen, bedoeld om in elke hoek van het huis snel en stabiel internet te bieden.

De set draait om de vernieuwde FRITZ!Repeater 1200 AX, nu uitgerust met wifi 7 en goed voor snelheden tot 3.600 Mbit/s op de 2,4- en 5GHz-banden – een toename van ongeveer 600 Mbit/s ten opzichte van het vorige model. Dankzij multigigabit-wifi kunnen meer apparaten tegelijk verbonden zijn zonder dat de snelheid merkbaar daalt. De nieuwe wifi 7-functie Multi-Link Operation maakt het mogelijk om data gelijktijdig via beide frequentiebanden te versturen, wat de stabiliteit verder verbetert. Voor vaste apparaten is er bovendien een gigabitpoort aanwezig.

Omdat de repeaters direct in het stopcontact worden gestoken, nemen ze nauwelijks ruimte in en zijn ze eenvoudig te installeren. Gebruikers kunnen kiezen voor een set met twee of drie repeaters, afhankelijk van de grootte van de woning. De FRITZ!Mesh Set 1700 werkt het best samen met een FRITZ!Box, maar kan ook worden gekoppeld aan routers van andere merken. In dat geval fungeert de eerste repeater als centrale wifi-regelaar.

Goed om te weten: alle FRITZ!Box-routers en repeaters worden in Europa geproduceerd, krijgen vijf jaar garantie krijgen en ontvangen gratis beveiligings- en functie-updates.

Beschikbaarheid

De FRITZ!Mesh Set 1700 is per direct verkrijgbaar als set van twee of drie repeaters. De afzonderlijke repeater is ook los te koop onder de naam FRITZ!Repeater 1700.

Wat doet Multi-Link Operation?

Multi-Link Operation is een technologie specifiek binnen wifi 7 waarmee apparaten gelijktijdig gebruikmaken van meerdere frequentiebanden. Hierdoor kan data sneller en stabieler worden verzonden, vooral bij druk gebruik van het netwerk.

▼ Volgende artikel
Online veilig, voordeliger dan ooit: tot 50% cashback op producten van Bitdefender
Zekerheid & gemak

Online veilig, voordeliger dan ooit: tot 50% cashback op producten van Bitdefender

Je klikt op een link die eruitziet alsof hij van je bank komt. Een paar minuten later blijkt je laptop besmet of je gegevens liggen op straat. Je denkt misschien: dat overkomt mij niet, maar: het kan ook jou overkomen. Echt. Online veiligheid is dus geen luxe, maar noodzaak. Gelukkig hoeft dat geen dure investering te zijn. Via Cashback XL krijg je nu een groot deel van je aankoopbedrag terug op de beveiligingspakketten van Bitdefender.

Bitdefender biedt betrouwbare bescherming tegen de digitale gevaren van alledag: phishing, ransomware, spyware en datalekken. Bitdefender Total Security beveiligt meerdere apparaten tegelijk, van laptop tot smartphone. Wie meer privacy wil, kiest voor Bitdefender Premium Security met onbeperkt VPN-verkeer en anti-trackingfuncties. En voor wie niets aan het toeval wil overlaten, is er Bitdefender Ultimate Security – compleet met identiteitsbescherming, darkwebmonitoring en persoonlijk veiligheidsadvies.

Zoek je een eenvoudiger pakket, dan is Bitdefender Antivirus Plus een goede basis voor Windows. Daarnaast zijn er losse tools zoals Bitdefender Premium VPN, waarmee je internetverkeer volledig versleuteld wordt, en Bitdefender SecurePass, dat al je wachtwoorden veilig opslaat en automatisch invult.

Of je nu ondernemer bent, overstapt van een ander merk of al jaren Bitdefender gebruikt: de cashbackactie via Cashback XL geldt voor iedereen. Nieuwe klanten krijgen 40% van hun aankoopbedrag terug, zakelijke gebruikers zelfs 50%. En ben je een bestaande klant? Dan is er goed nieuws. Waar je bij veel andere aanbieders buiten de boot valt, krijg je bij Bitdefender via Cashback XL alsnog 10% van je aankoopbedrag teruggestort op je rekening.


Denk je nu: dat wil ik? Dan is dit hét moment. Want met de Bitdefender-actie op CashbackXL krijg je maar liefst maximaal 50% van je aankoopbedrag teruggestort op je rekening!

Zo werkt de Bitdefender-cashback

Ga op CashbackXL naar de Bitdefender-actie en klik linksboven op Shop & ontvang cashback. Voeg pas daarna de producten die je wilt aanschaffen toe aan de winkelwagen; dat is enorm belangrijk voor de tracking. Controleer dat alle cookies zijn toegestaan (ook bij de webshop waar je winkelt) en dat je geen ad-blocker gebruikt. Voer daarna je betaling uit. De cashback wordt binnen enkele uren bevestigd en staat na ongeveer twee maanden klaar voor uitbetaling. Houd er rekening mee dat het dus eventjes duurt voordat je het geld terugkrijgt. Belangrijk om te weten: je ontvangt cashback over de orderwaarde excl. btw, verzendkosten en eventuele toeslagen. En uiteraard krijg je alleen cashback op betaalde producten van Bitdefender – maar dat is logisch natuurlijk!

Waarom je CashbackXL kunt vertrouwen

CashbackXL is de grootste cashback-site van Nederland. De site registreert 97 procent van alle aankopen succesvol en scoort op Kiyoh een klantwaardering van een 9,0. Je ontvangt je uitbetaling maandelijks, krijgt de hoogste cashback-percentages en kunt terecht bij een toegankelijke klantenservice.

Geld terug op elke Bitdefender-aankoop?

Het kan met deze actie van CashbackXL!